• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Ceasara

Så det är förklaringen. Mycket man inte förstår. Fattar inte hur länge det tog innan jag fattade vad M2b betydde och så hade jag kunnat kolla det genom att lägga pilen över. Men, men...

• Ceasara

SimoneB: jag förstår. Har ju redan kontaktat en catering firma som vi vill ha och kan inte få ny förslagsmeny tillräckligt fort tycker jag.

Har du bild på klänningen. Låter spännande.

• Novemberbröllop08

Nu är min klänning från Milly beställd. Känns nervöst och spännande. Kände helt plötsligt, JAG SKA GIFTA MIG om 5 mån. Wiiiieeee!

• Simone B

Igår fick vi offerten från restaurangen. Äntligen! Men inte blev det lättare direkt... Vi inser ju också att vi vill ändra en hel del i de förslag som de gett, så det lär ju bli några vändor till. Så här funderar vi:

- Fördrink
    - Carpaccio + 1 glas vin - ev. en snaps också...?
    - Oxfilé etc. + 2 glas vin
    (kort paus för röka + sträcka på benen + toa)
    - Ostbricka + 1 glas dessertvin - eller någon lättare dessert istället för ost...?
    (musiklek efter desserten, sedan en paus då vi byter lokal)
    - Kaffe & tårta (avec får man köpa till själv)

Hur låter det? Kaffe och tårta tänkte vi ta i ett annat rum där man får sitta hur man vill, så det blir lite mer mingelbetonat. Ev. en trubadur som underhåller efter tårtan. Eller blir det segt om man inte har dans?

Hjälp vad mycket frågetecken! Vad tror ni...?

• Simone B
    Ceasara skrev 2008-06-12 15:49:40 följande:
    Har du bild på klänningen. Låter spännande.
    Ingen bild ännu, men det kan väl alltid ordnas! Den är i spets, med lång ärm och går till knäna. Sent 50-tal skulle jag tippa. Men lite över axlar och byst... Hm.
  • 2e advent

ÅHHHHH!!!!!!

Jag började skriva lite i den gamla tråden att vi planerade att gifta oss i december men sen hände det massor med saker som gjorde att vi kände att vi inte riktigt hade råd men så fick vi tillbaka mycket pengar på skatten så idag friade han!!!!!

Tyvärr blev jag väl inte helt överraskad då vi har pratat om det en hel del innan så jag har lite gått och väntat på det men ändå, det var väldigt gulligt och jag är såååååå lycklig

Vi stannade till vid en strand när vi var påväg för att hämta vår son hos hans farmor och så satt vi där i solen och bara njöt sedan frågade min m2b (första gången jag skriver det ) om vi inte skulle gå en sväng så det gjorde vi och vi gick ut och satte oss på några stenar i vattnet med fantastisk utsikt och solen som sken och vattnet som kluckade. Sedan sa han att det blir nog bra för oss i framtiden, då sa jag att vi har det väl redan bra som har varandra en underbar son och ett fint hus. Då gick han ner på knä och sa ja då fattas det väl bara en sak, vill du gifta dig med mig.

• Simone B

Ååå vad roligt 2e Advent, låter jättemysigt! Så... är det fortfarande 2:a advent som gäller för er eller?

• 2e advent

Vi tror det, måste ringa runt och boka lokaler och kyrka och då kanske det inte funkar med 2:e advent men det är i alla fall det som är tanken.

Vi satte oss precis ner och gjorde en inbjudningslista och en "att göra lista" den senare listan kändes dock lite kort så om det är någon som har tips på saker som man absolut inte får glömma att göra så tar jag tacksamt emot dem vi har ju inte super mycket tid på oss men det funkar nog är lärare så jag har ju ett helt sommarlov att fixa på

• 2e advent

Eller lokaler det räcker väl med en eller vad tror ni...

• Januari2009

Några saker som jag tänker direkt på till "att göra lista" är boka fotograf, make up och frisör, kolla florist, festprogram, ev bordsuppställningar i lokalen osv.
    Var det såna saker du menade?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2