• JaHa080910

Las Vegas vigsel

Jag och kärleken funderar på att åka till Las Vegas o gifta oss. Helst med Elvis som vigselförrättare. Har kollat lite på Las Vegas hemsida. Nån som har erfarenhet lr känner någon som gjort de?

• Svar på tråden Las Vegas vigsel
  • dimma

vixen not a tramp: ojojoj - här var det en som var om sig och kring sig...;) Men jag förstår att du behöver ventilera. Vi gifte oss också hemligt och bokade bröllopet ett år i förväg. Det var otroligt roligt, men jobbigt, att planera och hålla tyst om en sån sak så länge!!

Du kan skicka in papper om namnändring före eller efter, utan identitetskrångel. Så vänta du om du känner för det. Jag skickade in före, men använder ju mitt gamla namn när jag behöver legitimera mig ända tills jag har papper på att jag heter något annat. Vilket jag förhoppningsvis har alldeles snart. Det har gått en och en halv månad sedan vi gifte oss - inga identitetsproblem so far!!

Vi förälskade oss i Arizonaöknen sist vi var i krokarna, och vi ångrar inte valet av vigselplats en sekund. Det var oslagbart!! Vi flög luftballong i gryningen och gifte oss sedan utomhus i solnedgången, precis som "Too Be gift nu" verkar ha gjort. Vi umgicks med våra fotografer en stor del av bröllopsdagen (10-12 timmar), vi hade jättekul tillsammans - de blev våra privata guider för dagen, och tog helt fantastiska bilder dessutom!! Heeeelt fantastiska..... och vi har massor...;)

Jag bokade tid hos en "vanlig" frisör - betalade knappt 1000 kr för hår och smink, som blev jättebra!! Jag hade dock inga specifika krav på hur det skulle vara, utan litade på att frisören ordnade något jag passade i. Blommor hade jag inte tänkt ha några, men vi svängde inom Safeway på vägen till ceremoniplatsen och köpte en fin bukett för 10 dollar.

Vi tog det som det blev, och det blev _helt_ perfekt. Häng inte upp dig på detaljer, det är ju bara ni där, så njut av dagen och din man!!

LYCKA TILL ALLA VEGASBRUDAR OCH -GUMMAR!!

• vixen not a tramp

Om sig och kring sig är mitt fullständiga namn!!! Brukar bli lite retad för det faktiskt... Det lustiga är att vi valde Vegas av flera skäl, ett av de var att jag inte skulle få stora nojjan och odla magsår över alla detaljer. Min blivande är mer tillbakalutad och anser att allt ordnar sig, och gör det inte det blir det bra ändå. Han har rätt såklart!

Luftaballong, solnedgång och öken, låter verkligen spektakulärt! Hade jag pengar skulle jag inte göra annat än att åka runt i världen och förnya löften på stränder, i helikoptar, trädgårdar,öknar och vattenfall. *romatisk suck*

1000 kr låter som ett riktigt bra pris, vill du visa bilder så tittar jag gärna!

Åh, jag skulle kunna sitta här hela natten och pladdra, men nu s-k-a jag sova!

• dimma

Bra pris ja! Och när jag tänker efter var det nog närmre 800 än tusen vi betalade. Och då var det ändå i ett ganska dyrt område där många gifter sig = folk tar bra betalt.

Ska fundera över natten om jag vill visa några bilder - men först ska jag också sova!!

God natt!

• JaHa080910

Nu är nästan allt bokat o klart!!! :D
    Vi gifter oss med 702wedding.com utomhus kl 7pm med Elvis. En enkelt med ändå speciell vigsel. Tror ni det finns möjlighet att ta med sig sin egen kamera och be dem ta ett kort på oss tillsammans med "the king"? De e ett sånt vi vill överaska alla med i tidningen.
    Bröllopsmiddagen blir på vårt hotell Belllagio och detta är oxå bokat.
    Ringar är beställda och blir nog snart klara.
    Klänningen och m2b:s kläder är det ända som är kvar. Jag vill ha en enkel vit klänning, lång lr kort. Och kärleken kommer nog ha snygg skjorta och svarta shorts.
    Nu e de mindre än 6 veckor kvar!!! Längtar!!!

• vixen not a tramp

OHHHH! Va kul! Hinner inte skriva så mycket nu, men va roligt det låter! Vilken dag smäller det?

Har ni köpt något fotopaket av dom? Jag tror absolut att de kan tänka sig det i alla fall, lite dricks får ni nog sticka emellan dock.

Vi har kommit ungefär lika långt i planering och bokning, men vi har kläderna klara också. Inte middagen dock, kan tänka mig att det kan vara skönt att äta på hotellet, finns en del alternativ att välja på, men det skulle vara kul med Stratosphere också. Vårt chapel ligger (OM jag fattat det hela rätt) inte helt långt därifrån, men vi har limoservice till hotellet efteråt, klart han kan släppa av oss, men ska man ta sig genom hela stan sen igen? Tål att tänkas på...

Var utomhus? Vid skylten eller någon annan stans?

Oj, jag skrev visst rätt mycket ändå, hoppas vi hörs en annan dag!

Vinkar till Too be också!

Go natt alla Vegas-frälsta!

• Meiia

Jag har frågat 702wedding om det är ok att ta med egen kamera och det var det men hon varnade oss för att inte fota så att vi förstör för fotografen som vi har bokat in.

JaHa; vilket paket har ni bokat?

Vi kommer att äta på Alizé; Top of the Palms. Det verkar väldigt mysigt. Först tänkte vi ta Stratosphere men vi ångrade oss när vi jämfört menyerna.
    Mindre än en månad kvar för vår del!!!! *andas in, andas ut* Hahaha!

Jag har bokat Glamsquad för smink och hår. Hoppas att jag blir nöjd.

Jag har tänkt köpa biljetter till Fantasy som finns på Luxor och ge i morgongåva till min blivande. Lite lättklädda damer o show... tror att han skulle uppskatta det i alla fall!

Vad roligt att vi är några strycken som har hittat till samma tråd! Bra att få massa tips!!!

• Meiia

Förresten! Någon som har varit på dagstur till Grand Canyon? Någon som kan rekomendera någon? Vi vill åka dit under dagen annars kommer vi inte dit alls. Vet ni hur lång tid man ska avsätta för det??

Meiia

• JaHa080910

Vigseln blir den 5 september. Vi har tagit paketet "cherish", då får vi alltså även Limousinservice till och från vigseln. Korten blir nog bara under själva ceremonin, ska kolla me vår coordinator.
    Såhär står det om stället vi ska vara på: "Just when you thought you?d seen all that we have to offer, you are guided outdoors to our gorgeous garden patio and second wonderful wedding location, The Terrace. The Terrace features a stoned wall, flagstone flooring, natural greenery and an incredible sunset view. Perfect for an intimate outdoor wedding or reception."
    Låter inte helt fel. :)
    När har ni andra era datum?

Svar på tråden Las Vegas vigsel