• lollan82

vad kostar er brudbukett?

min kommer ligga på 1000 kr.. är det mkt eller lite etc? ska lägga in bild i galleri.. rund med hängande gren med orkid´´er..

• Svar på tråden vad kostar er brudbukett?
  • Ester W

Min kostade 1500 kr, orkidéer och hortensia!

• cesseny
    Nienna skrev 2008-07-10 23:23:27 följande:
    Jag betalar 330:- för min. www.interflora.se/order_bukett.asp
    Men då är det en vanlig bukett och inte inbunden på något vis?
    Fixar du det själv då, med ex organzaband?
  • rutfru

Jag betalade 400:- för min bukett och 2 coursage och det var röda rosor och brudslöja i dem.
    Sedan köpte vi färdiga buketter att ha på honnörsbordet och brudslöja till övriga bord

• chamor

Oj! Va billigt ni kommer undan! Min bukett går på 2000

• Miss Blue

Min kommer kosta 1250kr, finns vid mitt nick samt i mitt galleri. Cremefärgade Vendelarosor, ljusrosa Heavenrosor, hjärtan på tråd samt några nålar med kristaller isatt här och där (finns ej på bilden, det har jag lagt till själv). Det kommer att vara ca 24 rosor i hållare och sidenband snurrat runt handtaget.

• lillamillan

Min kostade 550, bild i galleriet

Rosor i orange o rött, små pärlor i de röda rosorna, hypericumbär eller vad det nu hette :P

• Nienna
    cesseny skrev 2008-07-11 06:46:14 följande:
    Men då är det en vanlig bukett och inte inbunden på något vis?Fixar du det själv då, med ex organzaband?
    Nä, den kommer nog bara vara bunden som en "vanlig" bukett. Ska själv binda ihop den riktigt och ha ett sidenband runt. Så sammanlagt går den väl på kanske 360:-.
  • Brud28

325 :-
    Från blomsterlandet, en liten med vita rosor i och lite grönt!

• curlysue

Jag ska binda ihop den själv, ska ha bara rosor å pärlband å ett sidenband runt själkarna, så ja vet inte va den kommer å kosta, kanske 300:-

• gustafmatilda

Jag betalade 1075:-, då fick jag med 7-8 stycken kaveldunsliknande gräs (som även fanns med i buketten) för dekorationer som vi blandade ut med vanligt långt gräs vi hittat i naturen. Jag fick även låna med mig en stor vas av butiken då min bukett var handbunden och lång.

• 126306

Min kostar 1100kr.

Bara ordet brudbukett gör att blomster affären höjer priset REJÄLT, tyvärr.

Normalt ligger en brudbukett runt 1000kr.

• Hvidbrud

Vet inte... Min blivane överraskar mig med en bukett med 10 olika blommor, med olika betydning, som doftar gott. Han håller på att e-maila med floristen i all hemlighet och hon tycker att det är så kul att binda en buket utifrån annat än färgerna. Jag tycker att det är ur spännande och ur romantiskt...

• pojomo

frågade på två ställen. ska ha lila rosor med cremevita rosor som inslag den ena gav mig priset runt 500:- då vet hon om att det är för bröllop, de andra frågade mig vad det var till så då sa jag att det var till en som hade fest så 10-15:- st per ros det var ju billigare än det första

• Kireina

320 kr betalade vi för min bukett (finns bild på i galleriet) samt två corsage och en styckros till tärnan.

• AJFC

betalade 400 för min bukett(30 röda roser) corsage 2st tärn bukett+ 2 röda roser till mamma & svärmor.

• Emmmmm

250 kr, binder själv. 10 rosor, gerbera, germini, strån och murgröna i den :) vit och ljusgul.

• C123

min bukett kostar ca 1000:-. Har också tre tärnbuketter för 350:- styck.
    Så totalt ca 2000:-.

• Inni84

Min kostar 595:- med corsage inkluderat...

• patti87

min är gjord hos en florist. den kostade 35 euro. (350 kr) finns bild i mitt galleri...tycker att den är lagomt stor och fin :) passade bra till min klänning:)

varför ska man lägga ut jätte mycket pengar på något som endå torkar inom kort....(har torkat min) och sparar den såklart :)

• Pyron

Jag kommer betala ca 1000 kr då får jag mina blommor och blommor till två små tjejer och blommor till två små killars kostymer och mannens crosage. (eller vad det heter)

Att det bara är ett ca pris är för att hon inte kunde ge mig ett exakt, så det kommer som en chock på dagen D

Svar på tråden vad kostar er brudbukett?