• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • jagskallgiftamig

Har ni fått era klänningar? Och när beställde ni dem isåfall?
    Jag beställde min klänning den 2/4 och den har inte kommit än...

Hur går det annars för er?
    Själv är jag ganska långt fram i min planering; det enda som är kvar är underkläder till mig, byxor till sonen, tårtan, ringarna, caketopper, bestämma oss för efternamn (det enda vi inte är överrens om...) samt skriva ut vigselprogrammen.

Kram på er allihop därute i vårt avlånga land - kämpa på - det är bara 58 dagar kvar!!!

• jagskallgiftamig

AnnaochHenrik:
    Vill också stå med där uppe *pekar uppåt*

Vi gifter oss kl. 14:30 i Allerums kyrka utanför Helsingborg.

• Ingarö08

hej hej...länge sedan jag skrev ngt Vi har precis fått ut inbjudningarna med sista OSA 15/7 så nu kan vi snart göra klart bordsplacering och festprogram. Har pratat med prästen (en kvinnlig) och vi ska träffas 17/8. Hoppas det inte är "för sent"... Har i stort sett vigselprogram klart. Ska bara sätta lite design på det och översätta vissa delar till engelska då det kommer engelska gäster.
    Maten är "prellad" - ska smakas av i sommar. Frissan bokad och har redan träffat honom, bukett bokad med florist, tårta bokad, Sambon ska fixa boende bröllopsnatten (skulle inte förvåna mig om han glömmer det och vi står där mitt i natten ), klänningen klar - ska hämtas i juli, sömmeska bokad, skor köpta, väska fixad...

Säkert tusen småsaker kvar som jag glömt men jag tror jag har koll på läget...

• Miss Blue

Hej hej!
    Ja vad har vi kvar...
    inköp av alkohol samt snacks & vatten & läsk
    sonens kläder
    fixa till riskorgen lite+ fylla rispåsarna
    fixa bordplaceringstavlan
    skriva ut festprogrammet
    fixa vigselprogrammet
    samtal med prästen
    träff med kantorn
    toakorgar?????
    byta klack på mina skor (det sitter plastklack på och den är snorhal)
    tårtans smak och utseende
    putsning utav våra förlovningsringar samt gravyr i M2B´s
    godis till gästfavours

Tjae jag tror det är nåt mer men jag kommer inte på det, det känns som mycket är klart!

• Ingarö08

tackar för den påminnelsen...om rispåsar! och bordsplaceringstavlan...

Miss Blue skrev 2008-06-26 14:19:31 följande:

Hej hej!Ja vad har vi kvar...inköp av alkohol samt snacks & vatten & läsksonens kläderfixa till riskorgen lite+ fylla rispåsarnafixa bordplaceringstavlanskriva ut festprogrammet fixa vigselprogrammetsamtal med prästenträff med kantorntoakorgar?????byta klack på mina skor (det sitter plastklack på och den är snorhal)tårtans smak och utseendeputsning utav våra förlovningsringar samt gravyr i M2B´sgodis till gästfavoursTjae jag tror det är nåt mer men jag kommer inte på det, det känns som mycket är klart!
  • Bröllop 2008

ninnabell, hur var det på mötent med prästen?

• ninnabell

Det var trevligt och roligt ....ler....prästen var hur trevlig och rolig som helst.....han gick inte med på att säga annat än det traditionella men det är ok iaf.....vi gick igenom allt först i ett rum vid sidan av och sen skulle vi "öva"....skrattar....så vi fick gå sakta gången fram och ända fram och ställa oss så som vi ska stå...vi fick hålla ringen och säga efter han alla ramsor så det kändes som att vi gifte oss redan då....ler....jag gapskrattade naturligtvis...men prästen sa att det var ok och om jag skulle göra det sen också så skulle han vänta ut mig tills jag skrattat klart....vi gjorde upp att vi skulle gå ut ur kyrkan och sen gå runt och gå in bakvägen igen och komma ut igen då alla gäster lämnat kyrkan.....och vi valde psalmer...en psalm som en annan präst i örgryte har skrivit och som han skulle trycka upp lappar och dela ut till våra gäster (musiken var "en blomstertid nu kommer" men en annan text)...kul att ha en psalm som inte alla har tillgång till.....jag är helt klart nöjd med mötet med prästen

Bröllop 2008 skrev 2008-06-26 16:00:28 följande:

ninnabell, hur var det på mötent med prästen?
  • voilen

Idag fick vi mkt uträttat tack vare att jag ringde pastorsexpeditionen; har pratat med prästen och bestämt möte på tis, solisten har pratat med kantorn, vi har (tillsammans med båda föräldraparen och tärnan) varit å kollat i kapellet och bestämt psalmer med prästen. Jag har oxå pratat med floristen och bestämt hur buketten ska se ut och inhandlat material till bordsplaceringskorten...

Känns skönt att komma en bit på vägen på bara en dag. Imorrn ska en kompis (som är sömmerska och smyckestillverkare) hjälpa mig med min klänning och ev tillverka ett armband.

• Bröllop 2008

Helt underbart att det gick så bra hos prästen! Ni verkar ha en rolig & bra präst, hoppas vi får det också.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D