• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • nicolina2008

Hallå tjejer! Vi fixade bordsplaceringen i helgen. Men det kommer nog bli lite ändringar på visa. Vi fick ett bortfall idag. Denna vecka blir det lungt med bröllopsplaneringen men nästa vecka händer det dessto mera! Ska änligen få prova min klänning och träffa sömmerskan och så ska vi träffa prästen. Har ni hört något om man ska öva i vigseln innan? Är det vanlig eller måste man be om att få göra det?

• voilen

Om en timme ska vi iväg å träffa prästen. Hon är jättemysig och alla vill ha henne när de gifter sig å döper sina barn så jag är inte ett dugg nervös...

• C123

är det någon som vet bra verktyg när man gör bordsplacering? Jag tycker den här på BT inte funkar så bra, hakar upp sig och man måste gå tillbaka flera steg om man ska göra ändringar. Irriterande! Vi har sista OSA idag och kommer börja på placeringen nu i veckan, fortfarande flera som inte svarat...

• Miss Blue

brollopsguiden.se
    Jag har blivit medlem där enbart för deras bordplaceringsverktyg som är 7 ggr bättre än BT´s....

• voilen

Jag har precis fått ordning på vår bordplacering i festhäftet. Kopierade in bara bord och stolar från BT:s mall och skrev sedan in namnen i textrutor i word. Blev bra till slut men det var krångligt innan det var färdigt.

Träffade prästen igår i 1,5 tim. Hon är hur gullig och bra som helst! Vi fick tid att träna i kapellet med alla inblandade ons 20 aug så det känns bra. Det är mkt att tänka på och bestämma; texter, hur man ska hålla ringarna, löften m.m.

• Miss Blue

Mycket pyssel med festhäftet och bordsplacering..
    Undrar om våra gäster kommer förstå hur mycket planering och pyssel som ligger bakom våra bröllop?

Vi ska träffa vår präst om några veckor, hon är på semester nu. Ska bli kul att gå igenom hela vigseln

Annars är det ganska lugnt för vår del.
    Har en hel del som inte är klart men vi kommer nog att hinna med det oxå!

Hur går det för er andra??

• jagskallgiftamig

Vi slipper göra vårt festprogram. Det gör mina tärnor åt oss som en liten "surprice". Dock ville jag ha omslaget i samma design som de övriga trycksakerna, och har därför gjort det själv - blev klar sent i natt, faktiskt!

Sitter och knåpar med bordsplaceringen. Klart sånär som på några stackare (2 st.) som måste placeras om...

Placeringskorten är klara sedan någon månad tillbaka. Gjorde alla på en gång och kunde därför slänga de kort vars namninnehavare tackade nej.

Vigselprogrammen är klara. Vågar dock inte skriva ut dem ännu, då jag blivit osäker på en av våra låtval till kyrkan. Vilka låtar skall ni ha???
    Vi skall ha "Du är allt" med Sonja Aldén och (eventuellt) "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad.
    Skulle vilja ha någon fin låt med Jill Johnson. En svensk låt, men inte "Kärleken är". Någon som har något tips?

Har massor kvar så som detaljerna. Vet i tusan hur jag skall få in färgtemat (vitt, olivgrönt och vinrött) i dukningen utan att det ser "för mycket" ut? Vill ju ha det så stilrent som möjligt men inte sterilt och "sjukhusvarning".

Sen är det vigselringarna som skall beställas i nästa vecka, likaså tårtan och blommorna. Sen tror jag att jag är i fas enligt den fantastiska checklistan som finns här på BT.

• Miss Blue

jagskagifta mig - Vi ska oxå ha "Du är allt" och sen blir det "Kärleken förde oss samman". Vi har en kvinnlig solist..

Hmm ditt färgtema...
    Vita dukar, olivgröna löpare (det mjukar upp lite), några vinröda ljus eller vinrött sidenband runt vita och gröna ljus kanske? Då tar det inte över..Jag tror på det senare alternativet, då är det vinröda bara en accentfärg liksom..
    Bara en idé

• Therece

Hej på er!
    Var ett tag sedan jag kikade in här!
    Kul o se att alla är på gång med något!

Vi ska inte ha bordsplacering så det pysslet slipper jag

Vi har haft vigselsamtal och övat i kyrkan vilket gick jättebra! Känns inte alls så nervöst längre, prästen hintar ju om man kommer av sig o sådär o gästerna som sitter därbak märker inget. Vi fick sitta o berätta "vår historia", hur vi träffades på sjukhuset mm mm Hon ville hålla ett personligt vigseltal...

Klännningen provade jag igår o ska hämta den idag, insydd, uppsydd o klar. Satt helt perfekt så nu är det varken ett gram upp eller ned Den är väldigt figursydd (se galleri) så det finns liksom inte utrymme för någotdera..

Låtlistan ska jag o brorsan göra det sista på ikväll, är nästan klara.

Så det går framåt här oxå

Eller hur är det KUL när det närmar sig?? Jag har börjat slappna av mer o mer ju mer det närmar sig o är inte vrålfixerad vid alla detaljer som i början. Tycker inte längre det är livsviktigt att allt matchar till 200%

Det här blev långt men har 2 frågor;

- Vet någon en bra sida med beräknngar till hur mkt alkohol per person?

- Det här med att knyta snöre eller band om blockljus - är det inte lite farligt??

Lycka till alla blivande brudar!

• Miss Blue

Systembolaget har beräkning har jag för mig...

Vi ska oxå ha band runt ljusen, det är blockljus och de ska sitta lite nedanför mitten, så mycket kommer inte ljusen att brinna ner och OM det skulle bli något så finns det ju massor av folk som kan uppmärksamma det! Inte tror jag att någon ignorerar om det börjar lukta rök eller brinner!! Det är nog ingen fara ska du se

Däremot är jag lite tveksam till levande ljus på toaletten, där känns det inte som man har samma koll.....

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D