• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • jagskallgiftamig

Miss Blue:
    Tack för tipsen.
    Vi kommer att ha gröna blockljus med vita "hjärtband" som jag har fäst allra längst ner på ljuset. Ljusen kommer att stå på ett genomskinligt ljusfat (IKEA, 5:-/st). Vi valde att sätta bandet längst ner då det inte skulle ta fyr (vi kommer inte att ha ljusen tända så länge som de är avsedda för, så brandrisken är väääldigt låg)

Har funderat på gröna löpare, antingen i sizoflor eller en snygg tapet. Men de vinröda detaljerna kan jag liksom inte få in i planeringen så att jag blir nöjd...
    Beställde röda, små konfettihjärtan som man skulle kunna lägga på den gröna löparen, men är tveksam. Känns som att det är lite för "plottrigt". De är inte levererade än och jag får provduka när de kommer, så får vi se.

Kommer ha vita dukar och vita servietter. Festlokalen håller med vita antikljus också. Favourboxarna är vita med grönt band runt om. Samma gröna band sitter också på festprogrammen som är vita med vinröd text.
    Man kanske skall sätta ett vinrött hjärta eller något liknande på favourboxen istället för det gröna bandet? Bara för att få in lite mer av det vinröda, menar jag...

Det blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa iallafall...

• ninnabell

jag letar efter lila pappers löpare....någon som vet vart jag kan få tag på det? eller pappersduk som jag kan dela till löpare själv

• Miss Blue

Vi har oxå köpt Ikeas glasfat...
    Jag köpte billiga lakan på Jysk (50kr/st) till våra ljusblå löpare....ska väl sätta igång och sy snart nog...blää

jagskallgiftamig skrev 2008-07-03 08:19:39 följande:
    Miss Blue:Tack för tipsen. Vi kommer att ha gröna blockljus med vita "hjärtband" som jag har fäst allra längst ner på ljuset. Ljusen kommer att stå på ett genomskinligt ljusfat (IKEA, 5:-/st). Vi valde att sätta bandet längst ner då det inte skulle ta fyr (vi kommer inte att ha ljusen tända så länge som de är avsedda för, så brandrisken är väääldigt låg)Har funderat på gröna löpare, antingen i sizoflor eller en snygg tapet. Men de vinröda detaljerna kan jag liksom inte få in i planeringen så att jag blir nöjd... Beställde röda, små konfettihjärtan som man skulle kunna lägga på den gröna löparen, men är tveksam. Känns som att det är lite för "plottrigt". De är inte levererade än och jag får provduka när de kommer, så får vi se.Kommer ha vita dukar och vita servietter. Festlokalen håller med vita antikljus också. Favourboxarna är vita med grönt band runt om. Samma gröna band sitter också på festprogrammen som är vita med vinröd text. Man kanske skall sätta ett vinrött hjärta eller något liknande på favourboxen istället för det gröna bandet? Bara för att få in lite mer av det vinröda, menar jag...Det blev ett långt inlägg, hoppas att ni orkar läsa iallafall...
  • LLJÖ

Till helgen ska jag titta på underkläder. Sen ska vi boka tid hos konditorn och boka tårtan.

I kyrkan kommer vi att ha låten Stay with me med Goo Goo Dolls och ev A perfect day med Lou Reed. Vår solist är en kille som spelar gitarr (en bandkompis till min kille).

Har ni några tips på hur man kan piffa om man sitter vid runda bord som vi ska göra, går ju inte att ha löpare direkt... Skulle vilja få in grönt och turkost som är vårt tema.

Bordsplaceringen belv nästan helt klar i förrgår. Hur resonerar ni? Vi har rätt blandade åldrar på bröllopet, men har valt att alla ska sitta nära någon de känner relativt väl, sen har vi blandat äldre och yngre, tytsta och pratglada.

Nu när OSA gått ut har vi räknat ihop exakt 100 gäster (ink oss)! Rätt kul...

• jagskallgiftamig

LLJÖ: Jag har tänkt likadant som er med bordsplaceringarna. Man vill ju att alla skall ha någon de känner eller likasinnad.

Klart att du kan ha löpare även på runda bord! Lägg dem som ett kors över bordet! Jätteläckert! Hoppas att du förstår vad jag menar.

• voilen

jagskallgiftamig: Vi ska ha "From this moment on"-Shania Twain och "Utan dina andetag"-Kent under vigseln. Kan du inte ha vinröda blommor på bordet (ex rosor) i små glasskålar med vatten eller i en liten vas/kopp?

Therece: Alkoholberäkning finns på systembolagets hemsida och på brudobrollop.se bl.a.

ILJÖ: Vi har gjort klart bordsplaceringen och det blev honnörsbord med oss och våra föräldrar, ett släktbord med de äldsta släktingarna samt några barn. Ett kompisbord med nästan bara par i vår ålder och äldre och ett bord med både syskon, kusiner och kompisar till oss, där de flesta är som oss och yngre... Tror att det blir bra för alla sitter ju med nån de känner och nån de inte känner lika väl.

100 gäster, det är många... Vi ska ha 55. Hur många gäster har ni andra?

Igår satt vi ett gäng på 5 pers här å hade syjunta sydde stolsöverdrag för glatta livet... Jag funderar på att köpa ikea-lakan för 15:- även att ha som dukar på borden. Ska ju ha en brun löpare i mitten av varje bord så det gör inte så jättemycket om den är lite genomskinlig.

• jagskallgiftamig

voilen:
    Vi var på bröllopsfest i lördags hos vänner som gifte sig i hemlighet i mars. De firade sin fest hemma i trädgården och hade köpt lakan från IKEA att ha som dukar. De var jättefina!!! Jag blev mycket imponerad!!!

För vår del ingår dukarna i hyran av festlokalen, så jag behöver inte tänka på det. Men kommer ändå köpa in 10 lakan för framtida middagsbjudningar hemma och dylikt.

• C123

Miss Blue skrev 2008-07-01 13:31:01 följande:

brollopsguiden.seJag har blivit medlem där enbart för deras bordplaceringsverktyg som är 7 ggr bättre än BT´s....
    tack för tipset!!
  • Miss Blue

Vi kommer att bli 33 totalt (om ingen hoppar av).
    Ett lite mindre bröllop, men vi umgås inte med någon stor släkt så därav blir det lite mindre folk...

voilen skrev 2008-07-03 14:46:31 följande:
    jagskallgiftamig: Vi ska ha "From this moment on"-Shania Twain och "Utan dina andetag"-Kent under vigseln. Kan du inte ha vinröda blommor på bordet (ex rosor) i små glasskålar med vatten eller i en liten vas/kopp?Therece: Alkoholberäkning finns på systembolagets hemsida och på brudobrollop.se bl.a.ILJÖ: Vi har gjort klart bordsplaceringen och det blev honnörsbord med oss och våra föräldrar, ett släktbord med de äldsta släktingarna samt några barn. Ett kompisbord med nästan bara par i vår ålder och äldre och ett bord med både syskon, kusiner och kompisar till oss, där de flesta är som oss och yngre... Tror att det blir bra för alla sitter ju med nån de känner och nån de inte känner lika väl. 100 gäster, det är många... Vi ska ha 55. Hur många gäster har ni andra?Igår satt vi ett gäng på 5 pers här å hade syjunta sydde stolsöverdrag för glatta livet... Jag funderar på att köpa ikea-lakan för 15:- även att ha som dukar på borden. Ska ju ha en brun löpare i mitten av varje bord så det gör inte så jättemycket om den är lite genomskinlig.
Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D