Inlägg från: Fröken Planera |Visa alla inlägg
  • Fröken Planera

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Längst bak i psalmböcker finns ordningen på själva vigseln. Den gick vi efter.. Så kolla där. Kantorn sa åt oss att göra det, eftersom vår präst har bott utomlands och flyttar inte till Sverige förrän idag.

a wife to be skrev 2008-07-01 13:39:57 följande:

Hur långt innan bör man träffa prästen? Skulle vilja ha klart vad som ska stå i vigsel programmet.
  • Fröken Planera

Vi ska träffa vår präst 6 dagar innan bröllopet.
    Har ni andra fått öva på hur ni ska gå in i kyrkan?

• Fröken Planera

Anja! Festprogrammet, jag har inte fått det på mail..

• Fröken Planera

YESSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!! Nu ringde Sonny!!!! Datafolket på hans jobb har lyckats återskapa filen med festprogrammet!!!! Sååååååååå underbart glad jag är nu!!!!!

• Fröken Planera

Emma, jag har mailat det till dig. du får inte glömma de 3 stadierna i en mans liv..;-D De står inte med i programmet än, men ska definitivt hamna där!!!

• Fröken Planera

Hedebris! Visst är det jobbigt när barnen håller på så där, särskilt när man är utsatt för blickar som man tror kritiserar.
    Förskolelärare har sett det där massor av gånger. För dem är detsäkert inget konstigt. Det har ingenting att göra med att du är bonusmamma.
    Jag håller med wife to be. Håll henne hemma om du kan, för tomma hot lär de sig alldeles för snabbt.

• Fröken Planera

Wife to be. Vi ska ha tårta med jordgubbsmousse, rabarberkompott på mazarinbotten. Sen ska den täckas med något vitt, antingen vit choklad eller vit marsipan. Såååå somrigt!

• Fröken Planera

Eftersom det är min arbetskompis som ska göra tårtan och jag vet ju hur duktig han är, så sa jag bara åt honom att jag vill ha nåt somrigt och fruktigt, sen har han komponerat ihop vilka frukter vi skulle ha. Mazarinbotten var en direkt order från min syster efter att ha smakat en bröllopstårta på bröllopsmässan i Vinslöv.
    a wife to be skrev 2008-07-03 08:06:40 följande:

mmmm låter ju hur gott som helst. Har ni fått provsmaka lite olika eller ni körde på känslan?
  • Fröken Planera

Jag står och kokar rabarberkompotten till BRÖLLOPSTÅRTAN!!! Den smakar fantastiskt!!!!
    Nu känner jag till och med smaken av bröllopet, det känns "på riktigt" nu!!!! Jag bara ler hela tiden.
    Ni som har läst Annes inlägg i den andra tråden (sommarbrudar) Jag hoppas så innerligt att jag kommer känna likadant efter den 19/7!!!! wiiiiiiiiiiiiiiii

• Fröken Planera

Japp, bottnarna är bakade, kompotten är färdig, imorgon ska han göra jordgubbsmoussen. Men jag kommer inte vara här imorgon, så jag kan inte provsmaka den...;-(
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-07-03 12:00:22 följande:

Fröken Planera Ååååååhhh...
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5