• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej och tjingeling!
    Carma: Hoppas du känner dig bättre snart, inget roligt att vara sjuk på semestern.

Idag har vi spenderat dagen på Liseberg med Ns syster och familj, det var huuuuur mycket folk som helst så det var lååååååånga köer. Jag åkte inget med E åkte en del och W vrålade taktooooo takktoooo (=traktor) åt Farfars bilar och ville åka mer mer mer mer

Nu är jag helt slut, har haft alla här på grillning. Som tur var kom regnet när vi var klara!

• Frujj

Sist ut först in!

Tänkte bara önska er som går på semester idag en trevlig semester!

• Frujj

Godkväll åter från en blåsig segeltur. Men trevlig ändå!

Carma: Hoppas bebis snart lägger sig åt rätt håll så att du slipper både vändningsförsök och k-snitt. Har lite samma dilemma här, känner fortfarande tydligt ett huvud under mina revben och kickar neråt så här är det sätesläge som gäller fortfarande. Fast som min bm säger så vänder de sig ofta senare när det är tredje barnet, (mer plats o snurra på)
    Vi får hålla tummarna för varandra att vi slipper dom där två ovan nämnda otrevligheterna!

• Frujj

Nibla: Hur går det med din bebis? Har h*n lagt sig i startposition?

• Frujj

´Nibla: Förstår precis vad du menar med trött-gravid-som-vill-sova-syndrom... jag har en förmåga att få "brinnande fötter" varenda kväll så jag kan inte sova.. sen vaknar jag 4.30 o är grymt kissnödig... sen vaknar jag igen. Så just nu hatar jag grannens förb..de papegoja som skriker sig blå och grön på utsidan av deras hus. Jajamen familjen ställer ut fanskapet i sin bur på utsidan så får den stå där och skrika. Stackars fågel.
    Citronvatten ska visst vara lite vattendrivande, kanske inte hjälper jättemycket men kanske gör något om du är väldigt svullen, värt ett försök kanske.

Min syster fick göra ett vändförsök med sin första son och sa att det var jätteobehagligt så jag vill verkligen inte vara med om nåt sånt.. (fast å andra sidan vill jag inte vara med om nåt snitt heller.. hua mig för att ligga fastspänd och nån skär i min mage.. då får dom söva mig.. eller nä förresten, tänk om jag vaknar mitt i allt... och tänk om *schreeeeeeeeeeech*)
    först får man bricanyl för att slappna av livmodern och av detta kan man få värsta hjärtklappningen... sen så är det en läkare där och bökar och puttar och har sig.. "Nej tack" säger jag... hua mig.. Vi får helt enkelt hoppas att våra bebisar kommer på vad som är rätt läge snart...
    Eller så får man väl stå på huvudet...

• Frujj

Håller på o läser en bok - Handbok för gravida, allt din doktor inte berättar
    Har ni bullbagande fruar lite tid över så är det en rätt kul bok

• Frujj

Linum: Är det imorgon du åker till Espana? Ha en trevlig resa i så fall! Hoppas ryggen är snäll mot dig!! (annars kommer vi wedding troop commanders (eller vad vi nu kallade oss för) och skäller på den!!!)

• Frujj

Carma: Hur gick BB-provsresan? Har för mig att det är väl skyltat dit när man kommer på den stoora vägen. Vet inte hur det är om ni åker genom skogarna förstås.
    Ha en trevlig semester ni som gått idag och hoppas ditt bltr blir bättre snart Bauti. Hur kan det bli så lågt??

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2