• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Suck.. vaknade kl 4 imorse (trots att jag la mig sent) av magen som levde rövare (sammandragningar) och sen dess har jag inte kunnat somna om, lika bra att gå upp! Mkt frustrerande...
    :-]

• Frujj

Godmorgon Nibla! Skönt att det snart är semester även för dig!

Hmm jo sammandragningarna känns som om magen blir stenhård, på mig gör det även ont ungefär där som man har mensvärk ibland, inte alltid men ofta. Vaknade även inatt av världens "mensvärk". Sammandragningar är ju normalt men de ska ju inte gör ont nu. Men men..

Guuu va irriterande när folk ska skrika ut sina kommentarer.. *morr* Jag har förstått att folk tycker att man har en megastor mage hur "liten" eller "stor" den än är, folk som själva inte är gravida tycker att alla gravidmagar är JÄTTEstora. Antagligen för att de inte är vana.
    Trist bara att folk ska hålla på och skrika och vråla om det. Jag är som ni kanske förstått lite trött på tex min mamma som hela tiden ska fråga hur mycket jag gått upp i vikt. Förra ggn, med W, så frågade hon det VARJE gång vi pratade, jag blev skitirriterad men sa inget. Denna gång frågade hon det jättemkt i början och till slut sa jag att "jag går upp normalt". Sen var det tyst med den frågan för ett tag.. tills häromdan då hon ringde och hade inget vettigt att säga men kläcker just den frågan. Jag svarade (bara artigt) att jag går upp normalt och la sen till att jag inte gillade den frågan, det har ingen betydelse hur viktuppgången ser ut, och att jag tycker det är en närgången fråga. Då blir min morsa SUR och fräser nåt i stil med att "åh stackars dig att folk frågar hur du mår, tänk att folk bryr sig" påpekade då tillbaka att det är inte samma sak att fråga efter antal kg:s viktuppgång som att fråga hur nån mår! Då fräser hon "ha en trevlig semester" och slängde på luren!! Jag hann fråga om hon blev sur men hon sa att hon blev ledsen!! Men hallå.. Då blev jag riktigt sur och tänkte att va f_n, här ska jag acceptera en massa knasigheter som hon gör (tex det jag berättade i ett mail för inte så länge sen om när stora E var där osv) och så kan hon inte ta att jag säger ifrån om en fråga jag inte vill höra... ehh...?!?!

Sådärja, då fick jag vräkt ur mig det oxå

• Frujj

Nibla och Carma: Har oxå fått kommentarer om det där med shoppandet, fast inte denna gång, nu har vi ju det mesta Fast jag är sååå sugen på att handla lite kläder!! Vill ju ha nåt som bara är den här bebisens oxå! Jag var i Alingsås förra veckan o där finns en affär som heter Rackarungar o en som heter hmmm *vad var det nu* hmm *tänker* Nåt på S... ligger iaf på Kungsgatan längst nere vid torget, där fanns massor med ursöta bebiskläder!! Hade jag bara haft lite mer pengar när jag var där så hade jag handlat lite mer!! Dessutom var det REA!!! Ett tips så här i boa-tider
    Ja och varför ska man inte få ha det klart innan? Bebis kan ju faktiskt helt normalt komma + - 2 veckor runt BF.... det är ju bara ett ungefärligt datum. Så boa loss!! Så slipper man stressa med en nyfödd bebis på armen...
    Nu ska här ätas lunch!
    *kurr*

• Frujj

Har varit hos doktorn med lille W idag, återbesök pga hans förkylningsastma, tog då även upp att han blivit blodsprängd i ögonen (och lite gulaktig i ögonvitan) den senaste veckan, läk trodde det var allergi, vilket inte jag tror på riktigt. Han varken kliar sig eller verkar besvärad av det, men vad har man att sätta emot? Fick utskrivet allergimedicin så jag får väl börja med att testa. Suck... detta medicinerande. W ser ut som om han är nyvaken hela tiden, t o m läk sa det men då sa jag att "nä det är så han ser ut nuförtiden"....

Konsigt att det ska vara nåt heeeeela tiden.

Åh fredag idag, skönt! Tänkte ev grilla med ett par kompisar idag men vädret verkar ju inte vara på grillhumör.. dessutom så är jag sååå trött efter att ha varit vaken sen kl 4 *gäääsp*

• Frujj

Fortsätter min monolog...

Det där med namn håller jag/vi oxå för oss själva. Det får visa sig vem det är när han eller hon kommer ut. Fast ska sanningen fram så är den som så att vi har inte ett enda namnförslag själva än... idétorkan är verkligen på topp....

• Frujj

Bauti: Ha det jätteskönt i LL! Om vi skulle råka ha vägarna förbi får vi väl tvätta bilen först så att P ser att vi sköter den ordentligt

Ha det gött!!

• Frujj

Carma: Just det, smultronstället heter det ja!
    Jättemysig affär med massa fina barnkläder. Ska dit nån dag igen tänkte jag

Har ungefär samma med namnen.. killnamn är jättesvårt... har inga klockrena. Fast det har vi inte med tjejnamn heller men det känns lite lättare. Hmm *snurrelisnurr*

• Frujj

Kent-Elvis blir bra.. tack för hjälpen!!

• Frujj

HAHAHA ok Nibla jag ger mig.. det får bli Kent-Sune då om det blir en pojk

Nibla skrev 2008-07-18 18:29:26 följande:
    Mäh!!!! Det ska vi ju ha om det blir en pojke! mohahaha!
  • Frujj

Godförmiddag!
    Skön helg här oxå, fast man blir ju lite dagvill så igår trodde jag att de var onsdag hela dagen.

Nu ska det komma fint väder igen, säger dom som vet. Hoppas det blir lagom. (m a o inte +35 o stekande o vindstilla....)

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2