Godeftermiddag, nu är jag tillbaka från Östra.
Vändningen gick bra.. förutom att den är såpass rörlig att läkaren sa att den antagligen kommer snurra hej vilt ända fram tills förlossningen och ligger den fortfarande på tvären då så blir det snitt om det börjar med vattenavgång
Börjar det med värkar så ska jag åka in och då får de vända den direkt för att sen ge sig på födandet. Så hur den än ligger nu så är det bara att invänta förlossning. Konstigt att barnmorskor inom samma landsting har så olika direktiv för vad som gäller för tvärläge, min bm som jag går till höll ju på att dö av nervositet när hon upptäckte att den låg på tvären, idag på sjukhuset så var det "no big deal". Så länge jag åkte in så fort det startade typ. Tur vi inte ställde in Gotlandsresan!
Själva vändningen gick bra, fick ligga med en ctg på magen (en manick som registrerar barnets hjärtljud) en halvtimma, sen kom läkaren och klämde och och kände efter hur bebisen låg, samtidigt så tryckte han till den och det gjorde ooooont, sen fick jag en nål i handen och Bricanyl (för att slappna av livmodern) och sen så skulle läk göra vändningen, men då hade bebis redan lagt sig neråt! Så det räckte med den första klämningen han gjorde! Blev skakig o illamående av Bricanylen men det gick snabbt över. Sen fick jag frukost.. gott!!
Så.. nu är det bara att vänta här med!