• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Halloj

Låter som ni har haft det trevligt i helgen. Här har också varit lungt.

Linum: Är det redan dags att sälja moppen?

Tyvärr ingen bebis ännu. *suck* Var inte riktigt beredd på att den sista väntan skulle vara så otroligt jobbig. Både fysiskt och mentalt. Idag känner jag mig bara nere och gråter. Vilket jag har haft lätt för sista månaden ändå för ingenting. Tror att jag känner mig ledsen över att vi inte kan fira vår bröllopsdag som jag har planerat eftersom bebisen fattas för det. Nu får vi bara hoppas att den inte kommer imorgon så får vi hitta på något annat istället.

Förra veckan och till häromdagen var jag fullt mentalt peppad för förlossning, men känner att jag tappar allt det nu. Och jag som tycker att epiduralen verkar så himla läskig och vill helst klara mig utan den om det går. Men ska jag ha en chans till det så tror jag att jag behöver vara fullt mentalt laddad. Inte för det, man lär väl kastas in i det när det väl sätter igång.

Idag tror jag att jag ska städa sovrummet så gott jag orkar. Egentligen hade jag velat kolla på nya gardiner och blommor till rummet, men det får vänta.

Imorgon ska jag iväg till barnmorskan. Sa till henne sist att jag hoppades att jag inte behövde träffa henne mer, men nu hoppas jag ju på det ändå.

Ha en bra söndag!!

• Carma07

Godmorgon

Tack för grattis!! Igår var jag lite orolig, men än så länge ingen bebis idag. Har den väntat tills nu kan den vänta ännu en dag tycker jag.

Kvällens planer blir som vi brukar fira vår dag. Att vi går ut och provar någon ny restaurang. Kom gärna med tips!! Det blir till att vila idag så jag orkar med ikväll.

Nibla: Så typiskt att vakna så tidigt när man inte behöver. Så hade jag det också en del i början av semestern. Tänk om man hade varit så morgonpigg när man jobbade.

Ab: Trist när allt går sönder. Och flera saker samtidigt. Vi hade också en ski..tavslutning på gårdagen då troligtvis vår värmepump gick sönder. Det är det sista vi behöver just nu.

• Carma07

Ab: Toppen, det blir alldeles lagom till promenaderna.

Tezz: Ser du att jag har lärt mig att lämna kommentar direkt på din blogg nu istället för här. Eftersom jag alltid var inne så sent på kvällarna på din blogg och var så trött då orkade jag inte fundera ut hur det fungerade. Men nu kan jag!!!

Ab: Partille kan vara en bra idé. Då behöver jag inte promenera så himla långt heller.

• Carma07

Dags för barnmorskan och kolla vad bebisen har för sig.

• Carma07

Tack igen för grattis idag.

Har varit hos barnmorskan och allt ser fortfarande bra ut. Den är numer bara ruckbar istället för fixerad och har vänt sig till andra sidan igen. H*n verkar ha ärv min beslutsångest.

Frujj: Kul med skolan. Hoppas att hon kommer att trivas. Tråkigt med snokande vänner. Har du inte kvar dina arga gravhormoner? Isf kan du passa på att ringa och skälla ut dem.

• Carma07

Godmorgon

Igår kom maken först hem med lite blommor. Det var en rolig överraskning. Sedan satte vi oss och kollade vart vi ev skulle åka. Men eftersom jag inte kommer i några kläder längre med min känsliga mage och han såg hur björnläppen började komma fram bestämde vi oss för att hämta mat och käka hemma istället. Så under tiden han var iväg så dukade och fixade jag lite fint hemma iställlet. Efteråt fick vi sitta i soffan och krama magen istället för bebis.

Som sagt så var det väldigt skönt med ett uppehåll i all väntan, men idag är min babyblues tillbaka igen med besked. Tårarna bara rinner så fort man kliver ur sängen. Just nu är det inte ens roligt att få en bebis och jag vill inte känna så. Jag förlitar mig på att det kommer att ändras dock när vi väl har h*n i våra armar.

• Carma07

Bauti: Misstänker att Tezz semestertider på jobbet är över och hon har en del att göra. Vi får hoppas hon får lite tid över snart och kikar in till oss.

Det verkar inte bättre än att jag som skulle få först kommer att få sist. Får nog hålla med svärmor...den är lika svår att få ut som den var att få in där.

Ab: Härligt med semester snart igen.

• Carma07

Godmorgon

Linum: Tack för försöket, men kan ni inte hitta en stork som orkar hela vägen hit. Kul att ha dig med på tråden under dagen.

Sovit dåligt och vaknat tidigt, men det känns iaf bättre idag. Har fortfarande varannandagshumör och energi. Ska försöka utnyttja energin lite granna idag om magen tillåter.

Ab: Du som har koll på loppisar...var hittar jag dem? Vet att det fanns en del i Alingsås förut, men har inte koll på dem längre förutom Vinden. Vad finns åt andra hållet?

• Carma07

Nibla: Inte roligt. Hoppas det blir bättre under dagen. Det är det som är så tråkigt...man kan inte göra någonting utan att bli nästan handikappad dagen efter.

Frujj: Besvärlig och retsam bebis du har. Du får säga till den på skarpen.

Inte konstigt att det inte kommer någon stork hit. Den måste ju bli helt nerslagen av allt pisseregn. Den ligger väl i något dike och väntar på att torka upp så den orkar lyfta igen.

På tal om konstiga stavningar så irriterar jag mig på att orden aldrig skrivs ut ordentligt utan allt ska vara enbokstavsförkortningar. Har jättesvårt för att läsa sådana inlägg och är de långa så ger jag upp.

Och på tal om annat så får ni apselut *fniss* inte missa min blogg idag.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2