• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Linum: Överlever man ens om man för den över sig?

• Carma07

Linum: Ja, men då får man ju inte ont iaf.

• Carma07

Ab och Nibla: Sex and the city kanske kan vara något. Vågar man erkänna i det här gänget att man inte sett ett enda helt avsnitt. *gulp* Jag lånar gärna.

Frujj: Håller med dig om att det var fegt att bara ta skrifliga klagomål. Typiskt och tråkigt att något sådant ska hända när man peppat dottern med det som hon var orolig över. Vissa busschaufförer borde inte få köra buss.

• Carma07

Godkväll

Idag är vi hemma på permis över dagen. Ska tillbaka ikväll till 2200-tiden då det är dags för hennes medicin. Imorgon kommer vi att vara där hela dagen eftersom vi ska till en ögonläkare som ska kolla att ögat inte tagit skada av sugklockan. På lördag får vi åka hem på helgpermis för att testa att sova med henne hemnma. Om allt fortfarande ser bra ut på måndag så kommer vi att få åka hem. På fredag kväll är det sista dagen på hennes antibiotika och då åker även den sista artärnålen i huvudet och hon är helt fri från sladdar, slangar och nålar.

Hinner inte läsa ikapp något ikväll. Hoppas ni alla mår bra.

Lite kul att Frujj och Nibla lyckades pricka in samma dag. Är det någon som hade tippat det?

Ha det bra och så finns jag på tråden igen nästa vecka.

• Carma07

*vinkar tillbaka*

Tack Bauti.

Tack alla för samtal och sms! Det har varit skönt att få se och höra lite av omvärlden.

Linum: Vilken datum hade jag tippat på Nibla? *nyfiken*

Försöker lära mig att skriva med en hand. Vi har börjat få erfara att hon har humör. Men äntligen så sover hon.

Till helgen ska jag se om jag hinner uppdatera bloggen med lite bilder.

Dags att skynda sig att fixa det sista innan vi behöver åka igen. Vi hörs mer till helgen.

• Carma07

Ääääntligen hemma. Igårkväll fick hon sista dosen antibiotika och sedan plockade de bort den sista artärnålen hon hade i huvudet. Nu först ser hon ut som en riktig bebis och vi fick äntligen se hur hon egentligen ser ut. Så nu är hon helt ren från allt vad nålar, slangar och maskiner heter. Egentligen så är vi bara hemma på helgpermis och ska tillbaka på måndag för en läkarundersökning. Men det känns som om att den är bara rutinsak och vi tror att det ska mycket till för att de ska ta tillbaka henne.

• Carma07

Hon gillade verkligen sitt hem. Hon vaknade klockan nio och var vaken och kollade nyfiket runt överallt till klockan halvsju på kvällen. Hon vägrade att släppa oss och ville kolla på allt. Lite tröttsamt till slut måste jag erkänna när hon inte ville sova någonting, men kul att hon också verkar glad över att komma hem. Hon sov gott på kvällen iaf och hon sover gott på nätterna. Jag brukar få väcka henne en gång under natten för att hon ska äta lite.

• Carma07

Godkväll

Läkarundersökningen gick bra idag och vår lilltjej är äntligen utskriven. Nu är vi hemma på riktigt. Det känns otroligt skönt. Tror att läkarbesöket idag bara var en rutinkontroll som de behövde föra in i protokollet så att vi fick komma hem. Men visst var jag lite nervös när de skulle väga henne. Var lite orolig för att hon skulle väga för lite och att vi inte skulle få komma hem trots allt.

Nu är det dags att plocka upp sitt liv igen. Känns som om allt ligger i spillror just nu. Det är otroligt vad man kan tappa tidsperspektivet. Två veckor som känns som ett halvår. Nu när allt är över känns det nästan som om det aldrig har hänt. Jätteskumt.

Längtar efter att hänga här med er igen. Blir väl kanske inte hela dagarna som innan, men någon tid varje dag.

Linum: Grattis till din operationstid. Måste vara skönt att veta när det blir av.

Nides: Grattis i efterskott till er bröllopsdag. Tänkte åtminstonde på er. Är inte säker på om jag gjorde det rätt dag. Allt har bara flutit samman till en enda stor massa. Glömde det dock när jag väl fick tillgång till min mobil.

Syns och hörs förhoppningsvis mer imorgon. Det är inte jag som bestämmer det längre. Det gör den nya härskarinnan i huset.

• Carma07

Goddag

Tränar just nu på att amma framför datorn. Tar lite tid än så länge att skriva eftersom jag inte är så haj på pekfingervalsen ännu.

Hur har ni det alla idag?

• Carma07

Linum: Än så länge går allt bra med lilltjejen. Den enda kille hon jagar ännu är pappsen. Hon stormtrivs att sova i hans famn. Grattis återigen till din operationstid. Det måste kännas underbart att det blir av snart.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2