Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Tack för påhälsning idag. Det var verkligen jättekul och uppskattat!! Skönt med en liten dos live-BT.
Tack för påhälsning idag. Det var verkligen jättekul och uppskattat!! Skönt med en liten dos live-BT.
Hejsan
Ab: Ja, det var dem från jobbet.
Nibla: Vad skönt att få lite nattsömn.
Idag ska jag roa mig med Försäkringskassan. *urk* Dels så har jag ännu inte fått pengarna för de första dagarna jag ansökte om och sedan har vi fått intyg att skicka in för de dagarna vi var på sjukhus. FK är nackdelen med att vara mammaledig.
God middag
Tezz: Kul med det fina berömmet. Var stolt över din ljuvliga stämma.
Här mår vi bra idag. Hon har sovit i min famn på förmiddagen medan jag kollade tv. Sedan har hon legat på en filt och luftat rumpan. Hon hann med två runda kissefläckar och några spyfläckar.
Tezz: bvc gör ett hembesök första träffen. Antar att det är för att man ska kunna sitta lite mer i lugn och ro.
Bvc kommer till oss nästa vecka och har börjat skriva en lista med frågor. Det följer ju inte med någon bruksanvisning precis.
msn??
Ab: Maken är inte hemma i helgen. Hör av mig om jag känner att jag lyckas ta mig utanför dörren och komma och hämta själv.
Nu har hon äntligen somnat en stund så jag tänkte passa på att tvätta en maskin.
Frujj: Vi kommer nog få problem med att försäkra vår dotter. Har dock fått tips om att man kan förhandla med försäkringsbolagen om de säger nej så man åtminstonde får vissa delar av den. Får väl se vad de säger när vi skickar in papprena.
Linum: Då får du skratta åt mig också. Det visste inte jag och har aldrig tänkt på.
Frujj: Fick tyvärr aldrig tummen ur på en gravidförsäkring och sedan blev det för sent. Vi försöker med vårat nuvarande försäkringsbolag och skulle de mot all förmodan inte vilja det så flyttar vi våra försäkringar till det bolaget som vill.
Ab: Tills på måndag är maken hemma igen och kan hämya äpplena.
Godmorgon
Idag fyller lilltjejen 3 veckor. Tänkte jag ska fota henne sedan för att lägga ut på bloggen. Tills dess får vår spyfia ha en stor hakklapp på sig för att inte spy på sina rena kläder.
Bauti: Ha det så kul i Ullared. Vill också åka dit, men det får vänta lite.
Missade GP. Är det någon som har den kvar?
Tezz: Tack för länken. Hon är så söt på den bilden.
Kul att du fick så bra service från Magnolia. Det kanske betyder att de har bättrat sig. De har ju haft det sämsta ryktet och jag har själv råkat ut för lite av deras tidigare tråkigheter. Man tackar ju inte nej till några extra av deras söta stämplar.
Nibla: Vad mysigt med en liten ängel. Just nu har jag ett 4kilos monster.
Bauti: Vad kul att du hittade en del. Är fortfarande lite avis på din Ullaredsshopping.
Bauti: Just nu tycker jag att hon är en ängel när hon sover. Då kan jag inte sluta titta på henne.
Linum: Jag är avis på både katterna och fungerande tv.
Trevlig helg
Köpte GP idag så jag också kunde spana in godingen.
Stora framsteg idag. Vi kom ut på en promenad. Lilltjejen somnade gott och egentligen hade jag velat gå hur långt som helst i det underbara vädret. Men jag har inte läkt helt från mina förlossningsskador än. *urk* Så det får nog bli kortare sträckor ett tag framöver.