• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Ja det fantastiskt vackra vädret gör ju inte humöret bättre. Hade gärna stannat hemma idag o bara varit, eller bakat eller softat i soffan eller nåt men så ska jag till barnmorskan om en stund, sen har jag lovat att träffa en kompis o sen ska jag till bvc med lilleman. Suck och stön. Funderar på att avboka det mittemellangrejset där. Hmm.

• Frujj

Nibla: Vad bra att du laddar frysen med fika, skulle våra bebisar dröja ända till jul så kommer jag hem till dig och fikar som en galning

Har varit hos bm idag och konstaterade att min bebis kommer nog inte förrän till jul, den ligger fortfarande högt och rörligt men iaf med huvudet neråt. (Högt och rörligt betyder att den inte har sjunkit ner i förlossningskanalen, utan kan fortfarande vända sig om den har plats... )
    Min bm tyckte att magen inte hade vuxit på de sista tre veckorna så hon skickade iväg mig på ett tillväxtultraljud ocen timma senare fick jag veta att bebis väger ca 3900 g (med en differens på +-10% )
    Så jag tycker den borde komma ut NU!! Vill helst inte klämma fram en 5-kgs klump... hua mig
    Men.. i gbg får man gå tre veckor efter utsatt datum... och än så länge är det bara två dagar för min del.. *suck*

Fick sms av Carma idag, hon skrev att de mådde jättebra idag och de hade värmt upp N, så idag hade de fått hålla henne

• Frujj

Bauti: Hur gick det med Linus (the dog) ?

• Frujj

Bauti: Usch då hoppas notan inte blir alltför dyr. Hur funkar det med försäkringar? Kanske det kan täcka en del eller är det för stor självrisk istället?

Nu ska jag gå o snarka sängen, hoppas få sova lite längre än till kl 4,30 inatt. Om makens telefonjä..l ringer tänker jag kasta mig över den och svara något riktigt ELAKT.

Gonatt!

• Frujj

Halloj och godmorgon!

Hörde tid på radion i morse Tezz

Ab: Låter som en härlig semester, det där med shopping och cafe lät väldigt lockande Har ni plats för en till i resväskan? Ok jag kommer!!
    Njut, för här vräker regnet ner, hade det inte varit för att det är varmt ute så kunde man tro att det var november...

Idag vaknade W tidigt så jag har redan börjat baka bröd
    Är jättesugen på att baka hallongrottor men vi har inte tillräckligt stor frys för att få plats med såna utsvävningar Funderar på att köpa en frysbox och ställa i förrådet så kan jag baka desto mer

• Frujj

Ab:
    Kommer med en last senare då

Skvallrar om Fru T - på morrongänget imorse så pratade de om tvångstankar och Fru T ringde in o berättade om sina garderober i deras sovrum (tur de ska flytta snart )

• Frujj

Ringer hem maken efter Niblas bm:s tips

Fast man kunde klara det på egen hand med eller vad sa hon? *garvar*

rusar iväg o nattar sonen....

*fnissar*

• Frujj

Tvångstankar i olika former o grader är nog vanligare än man tror, fast ingen pratar om det.. eller inte så mycket iaf.
    Har oxå jagat ikapp bilar innan en viss stolpe, hoppat på olika brunnar, och diskat färdigt innan maten blir färdig osv.. Men det är väl när det går överstyr och tar över ens vardag som det inte är normalt längre antar jag?

Håller på o uppdaterar min blogg

• Frujj

Hmm undra om man vågar färga håret så här sent i graviditeten??
    Inte för att jag är rädd att vattnet ska gå mitt i färgandet men mer att färgen ska bli konstig pga alla hormoner?? Min frisör sa att det gick bra men förr sa de ju alltid NO-NO till sånt
    Vad tror ni? (eller rättare sagt Bauti: Kan jag få akuttid hos er mitt i natten om det visar sig att jag blir grönhårig senare??? )

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2