• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Linum: Snörvlade av gråtmildhet eller av förkylning??
    Här är det förkylt värre.. usch. Inte kul alls.

• Frujj

Linum: *fniss* Den med hunden ska jag ta nästa gång.
    Säger ibland att det bara är gaser så snart kommer jag släppa sveriges största FIS, så se upp!

• Frujj

Fru T: Hihi vad kul! Ja hon är jättetrevlig! Sa du att du kände mig då?

Bauti: ajaj inte gå o ramla i trappor! Man kan slå sig ordentligt. Hoppas det blåa och gula går över snart!

• Frujj

Godkväll. Kommer ni ihåg att jag berättade om dotterns första vecka i skolan och första ggn hon skulle åka bussen själv till skolan och busschauffören inte stannade trots att hon plingat? Jag skrev ett klagomålsmail till dem och fick svar idag, och det var det löjligaste jag hört!! Citerar en del:
    Vi beklagar att din dotter inte kom av på rätt hållplats. Föraren ska stanna när någon markerar att dom ska av, men tyvärr så blev det en miss denna gång. Dom kan inte alltid stanna efter hållplatsen om det inte är trafiksäkert och det verkar som om det var så i detta fallet.

Ehh men hallå?? Stod det en gangster på hållplatsen eller vad??? Jag har själv både gått på och av på den hållplatsen och det är inte nån direkt högtrafikerad väg som fylls av ganstrar/rollatortanter/kossor/vägarbeten eller vad sjutton det är som hindrar chauffören att stanna.
    BAH! Nästan så man har lust att maila tillbaka och skriva att om chauffören inte kan stanna av säkerhetsskäl, så kan han meddela detta i högtalaren och stanna på första lämpliga plats.

*morr*
    Verkar inte som om Västtrafik vet att de är ett Serviceföretag...?

• Frujj

Godmorgon! Eller förmiddag.. har varit vaken tidigt som vanligt. Eller som gravid vanligt kanske jag ska säga. Brukar vara grymt morgontrött men inte nu inte... Fast det är rätt gött att komma ur sängen före W och kunna duscha och fixa lite innan han börjar storma runt.
    Stora E tjatar varje kväll om att hon ska få lägga sig senare (regeln är just nu "tyst och släckt kl 21.00 piiip) men varje morgon denna veckan har hon varit som en dö sill och imorse flög hon upp kl 7.10 och bussen går 7.39. Som den elaka mamma jag är så skuttade jag inte upp kl 6.30 (när jag ändå var vaken) för att väcka henne utan tänkte att hon får lära sig.. sen kan man ju tala om för henne att om hon slutar försova sig så kanske hon kan få töja på tiderna längre fram.

Ja Västtrafik.. vad ska man säga?? Suck... ska nog formulera nåt snyggt och maila tillbaka nån dag.

Nibla: hihi vad kul med affären o din pappas kommentar... Fast det är rätt skönt att handla så tidigt, man slipper knö med kundvagnar och trängas i köer..

Ab: Hoppas ni får en trevlig hemresa! Och inte hamnar i Amsterdam med nåt förvirrat tåg... och spa lät inte fel... njut!

• Frujj

Bauti: Vad gött med segling i helgen, det ska ju t o m bli fint väder

Nides: Hur gick det för dig med selgandet i veckan?

• Frujj

Vore bra om dottern skaffade sig sånt mod och röstresurserna för detta bara.. Hur lär man henne det?

Linum skrev 2008-08-29 09:08:11 följande:
    Jag har också råkat ut för att bussen inte stannat vid rätt hållplats. Eftersom jag skrek "Hallå? Ska du stanna eller?" ganska argsint, så stannade chauffören... Vad gillade ni mitt nykomponerade ord? Nibla - läs min blogg!
  • Frujj

Håller med du Nibla

Men men... man kan ju inte göra så mycket åt det hur mycket man än vill.

Fick sms av Carma igår, de är tillbaka i Borås och får nu hålla bebis lite mer och har mer tillgång till henne som hon uttryckte det. Hon hälsar till alla!!

Bauti: Gör din frisörsalongskollega håruppsättningar? Täntke på stora E, vi ska på bröllop den 20 sept o jag funderar på o låta en frisör sätta fingrarna i hennes hår o fixa till det. Jag kommer ju att vara borta hela dagen (ska vara tärna) och är ändåså inte nån hejare på o fixa hår. Vet du vad hon tar ungefär??

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2