• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Linum: Åh, vad kul. Jag är så nyfiken på deras hus.

Underbart väder idag också. Hoppas jag får ihop en promenad även idag. Jag hade planerat sovmorgon idag, men härskarinnan hade andra planer.

Hoppas ni får en härlig söndag.

• Carma07

Ab: Låter som en trevlig fest. Skönt att ha en skrotardag efter en sådan kväll.

• Carma07

Ab: Lite i taget. Ska nog bli ordning på det. Har varit själv hela helgen vilket börjar kännas när man inte kan lägga ifrån sig henne hur som helst. Ska bli skönt med ett par armar till ikväll.

Bauti: Det var ingen dålig skörd.

• Carma07

God morgon

Sitter just nu och väntar på bvc-tanten och hennes "dom" m huruvida vi har skött oss bra eller ej. Har dessutom en lista till henne med massa frågor.

Igår var vi i Borås igen. Dels för att komplettera hörseltestet på ena örat (som för övrigt inte lyckades igen) och dels för ett möte med en av läkarna som var med vid förlossningen och pratade igenom journalen och händelseförloppet. Trist bara med hörseltestet att behöva åka ända till Borås för ett test som bara tar några minuter.

Ab: Vi var hemma ganska sent igår och glömde alldeles bort äpplena. Vi (eller bara maken) kan komma ikväll efter jobbet.

Nibla: Spännande och nervöst och vara själv första dagen. Har det redan gått två veckor? Maken har egentligen alla sina dagar kvar eftersom vi får tillfälliga dagar under sjukhustiden. Men vi känner att det för vår del tar för mycket på ekonomin så han har plockat en massa övertidstimmar och är nu tillbaka och jobbar igen.

• Carma07

Ab: Hon gick igenom besiktningen med bravur.

Tezz: Det är tungt och bygga hus. Jobbigt med sådan träningsvärk, men då vet man att man har muskler.

Bauti: Vad skönt med en slappardag. Tror vi ska ha en också.

Linum: Är det nedräkning nu?

• Carma07

Ab: Om man tolkar hennes hjärtformade storkbett i pannan som en ok-bock så kan man säga att hon fick det.

Nu har vi varit ute på en promenix och det är dags för lunch för min del förhoppningsvis innan lilltjejen tycker att hon vill ha sin.

• Carma07

Frujj: Maken har börjat jobba. Kände att dels behövde vi komma tillbaka och in i vardagen igen och dels för ekonomins skull.

Bauti: Jag skrattade gott när jag läste din blogg och bloggen. Kan se framför mig hur du rullar omkring och rasar allt. *gapskrattar* Den verkar farlig den där bollen.

Vi kommer att ha dop, men har inte alls börjat planera den ännu. Det får bli när makens syster har möjlighet att komma ner. Hon och min bror är faddrar.

Ab: Det blev ingen tid att hämta äpplena idag. Lilltjejen spydde rejält här hemma så det stod som en hel fontän. Det tog lite tid att trösta henne efter det och sedan fick jag göra om hela amningen eftersom det måste ha blivit tomt i magen. Vi gör ett nytt försök imorgon.

• Carma07

Bauti: Ska ju stå "...när jag läste din blogg om bollen."

• Carma07

Goddagens.

Hade planerat sovmorgon idag, men det funkade inte. Har haft lilltjejen hängandes i mina armar och tuttar sedan kl åtta i morse. Nu har hon äntligen somnat, men vaknar när jag lägger ner henne. Hann iaf få på mig kläder och tvätta håret.

Idag var det lungt på tråden. Jobbar alla?

• Carma07

Goddag

Ab: Igår var lilltjejen riktigt jobbig så maken fick åka direkt hem och sedan fick vi besök. Vi gör ett nytt försök att hämta äpplena idag om de fortfarande är ok.

Bauti: Jobbigt med lägenhetsstrulet. Hoppas det löser sig till det bästa.

Linum: Lycka till imorgon. Tänker på dig.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2