• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Ab: Ah oflexibel karl.. hmm vad gör man med en sån?
    Jag var oxå lite småpurken på min man igår, fast inget större än att han är världens sämsta fotograf... var ju på bröllop i lördags och eftersom jag var tärna var jag ju tvungen att överlåta kameran till maken. Kikade igenom bilderna igår och hälften av dem är suddiga.... och de andra där lyckas han alltid klippa halva kroppar och sånt. Jag menar när man tar foto på ett brudpar vill man ju ha med HELA klänningen... inte bara överkroppen och sen är resten av bilden himmel eller träd bakom. Funderar allvarligt på att skicka iväg honom på fotokurs

• Frujj

Hehe nä inte Jerker eller Dick.. höhö
    Håller med lite där med Tim. Gillar namnet jättemycket men det är "nåt" med det som gör att det inte känns 100. Kanske är nån liten y-varning som ligger och dallrar i bakgrunden. Tim kan ju lätt bli Timmy.. hmm
    Oscar är lite svårt på engelska men passa på både en söt kille och en tuff kille kan jag tycka. Sen är nog Alexander ändå nog min favorit. Har en kompis vars son heter så men för hennes del var det bara roligt om vi kallade lillbebis för Alexander.

• Frujj

Fanny på en tjej i England är inte så bra, uttallet blir ju lätt Funny. hihi

Hmm Sverker på engelska.. svöööööörkööööööööööör

Hihi
    Linum: Min sysslings pappa heter Jan-Åke så inget ont om det!

• Frujj

Ab: Jag har oxå hört det där med kvinnlig kroppsdel men jag tror det är amerikanskt? Har inte hört det på min engelska sida nån gång iaf.

Det där med Y-varning är väl att många med just de namnen som Ab nämde ovan är brottslingar eller stökiga typer.

• Frujj

Ab: Stämmer det där med Fanny = F...

Intressant bok låter det som! Kanske nåt jag kan ha tid o läsa nu när jag är mammaledig o ligger på sofflocket och äter praliner...

• Frujj

Hej på er
    Känner mig oxå som ett utsketet äpple idag, precis som NIbla. Fast här beror det inte på kass nattsömn, fick iallafall sova 2x3 tim mellan amningarna. Men sen.. det var då det började. Lille vilde W har varit hemma från dagis igår och idag pga febern han fick i helgen och imorse var jag så trött att jag låg kvar i sängen när han hade vaknat. Trodde han låg brevid mig men jag sov tydligen djupare än så... när jag väl masade mig upp ur sängen, så hade han fyllt toastolen med dasspapper... kletat snor i ansiktet på lilleboooo, (och mig med, tack kära son) rivit toapappers bitar över hela sovrumsgolvet och tja.. jag var INTE glad. Mitt enda uppdrag idag var att åka ner till torget för att handla fisk och innan jag kom dit så var klockan halv ett!! Och det var en historia i sig att komma ner dit.. först fick jag inte in babybilstolen i bilen för grannen hade parkerat för nära, så jag fick sätta lillemini i baksätet, sen när jag kom fram till torget, fick jag inte ut bilstolen för att jag kom för nära bilen brevid... *morr*
    Det är såna här dagar man bara ska stanna inne... under täcket helst.

Om nån är intresserad så är jag lite sugen på att ta mig in till stan nån dag nästa vecka och käka lunch.. nån sjukskriven, föräldraledig eller stan-jobbande som är intresserad?

• Frujj

Bauti: Jag känner tyvärr inte heller nån som är intresserad av att köpa lgh... hm men måste du sälja den?? Vad har föreningen för regler om andra hand? Har du kollat det, så det inte bara säger så för att de är surkna??

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2