Maj 2009
Nu har vi bokat lokal! Det verkar bli den 2 maj istället för den 1e som vi ville från början. Det är valborgsfirande i lokalen hela kvällen den 29e april.
Nu har vi bokat lokal! Det verkar bli den 2 maj istället för den 1e som vi ville från början. Det är valborgsfirande i lokalen hela kvällen den 29e april.
Vi bjuder bara den närmsta familjen, som är nog så stor. Det blir ju många när syskon och deras familjer ska med! Men kusiner och mostrar får stanna hemma, jag har liksom 7 mostrar/morbröder + respektive, 13 kusiner + respektive samt 7 kusinbarn. Det hade blivit en stooor fest :)
Jag funderar lite över alla "singelkompisar" vi har... Hur gör man där? Vi träffas ju inte så jätteofta, och jag vet att någon träffar en tjej nu men de är nog inte riktigt tillsammans. Hur bjuder man då? Jag har ju aldrig träffat henne! Å andra sidan har jag en annan kompis där jag vet att de har ett förållande men jag inte träffat henne heller. Men där känns det ju fel att bjuda båda! Svårt! Hur gör ni?
... känns fel att INTE bjuda båda skulle det stå på slutet!
Men de som är singlar när inbjudan skickas ut, och de som inte är i ett uttalat förhållande, måste man bjuda kompis + en date då??
Jag ska sätta en sten till i min förlovningsring. Där sitter redan en efter min sons födelse och jag hoppas fylla på mer fler stenar under årens lopp!
skruttgumma:
Det var en grej jag hörde av en tjej som var förlovad med en norsk kille, tydligen skulle det vara en norsk tradition. De hade dessutom förlovningsringen på höger hand först för att sen byta till vänster vid vigseln. Jag vet inte om detta stämmer, men stenarna tycker jag jättemycket om! Jag tror dock att vi kommer att göra om min ring inför vigseln, för att den ska bli exakt som jag ville ha den. Det blev ett missförstånd när vi köpte förlovningsringarna så det går inte att sätta stenarna så som jag hade tänkt mig från början...
Vilka datum har vi nu inbokade? Det skulle vara kul med en lista i TS, eller vad säger ni?
Vi hade först tänkt gifta oss den 1 maj, men lokalen vi ska vara i har stort valborgsfirande den 29e så festen blir iallafall den 2e. Vi har inte riktigt bestämt än om vi ska gifta oss den 1e eller om vi ska göra det också den 2e.
Jag ändrar bara lite i ordningen i listan:
Maj-bröllop 2009:
2/5
förstagångsbrud
Tx2
9/5
soon and very soon
montpellier
23/5
missbilly
fröken sjunfors
tx2:
Hoppas att ni hittar en fin lokal! Det är svårt att planera när man inte har det bokat... Det är bröllop i den lokal vi har bokat idag, så jag är jättesugen på att åka dit och "tjyvkika" :D