Inlägg från: förstagångsbrud |Visa alla inlägg
  • förstagångsbrud

Maj 2009

Ojdå. Ja, det beror ju sig lite på hur man vill gifta sig... Men den 23 maj är väl en väldigt populär giftashelg? Så då kan det kanske vara mer bråttom! Jag har inte bokat vigselförrättare och vet inte riktigt hur vi ska göra med det. Men vi ska gifta oss borgerligt så jag tror att det är fler möjligheter än ett kyrkbröllop. Om inget annat så får vi väl ta det på rådhuset när det passar dem! Men jag hoppas att vi kan gifta oss någonstans i naturen i anknytning till där vi ska ha festen.

• förstagångsbrud

Jag tycker också att det hade varit bra att ha listan i TS istället. Helle, är du kvar? :)

• förstagångsbrud

soon: Jättefin klänning!!

Jag hoppas kunna gå ner lite graviditetskilon och om möjligt få lite mer form på magen igen innan jag ens provar... Men sugen är jag! Jag som haaaatar underklädesaffärer var faktiskt i två igår för att titta efter en korsett. Men, jag klarade inte av det för personalen var helt.... ja, jag vet inte, men de verkade inte kunna nånting om att ta hand om detta. Jag får väl försöka igen!

• förstagångsbrud

Soon: när bestämde ni datum? När började ni planera?

• förstagångsbrud

Tjolinti: Hur gör man det? Jag försökte förstå mig på bordelines hemsida men jag tror inte att det blev rätt. Tips?

• förstagångsbrud

missbilly: i oktober -07. Jag gick upp 16 kg under hela graviditeten och så gick jag ner 13 kg nästan direkt. Men nu har jag gått upp igen! Så dumt. Men nu är det hårda bud som gäller.

• förstagångsbrud

Godkväll! Har det regnat i hela Sverige idag Jag har varit ute och målat fönster och veranda, och så har jag FLYTTAT STEN, fy så jobbigt. Det är full renovering här hemma.

Vi har inte berättat för någon om våra planer än. Är lite rädd för att berätta för mamma och svärföräldrarna, samtidigt som det ska bli kul när man kan prata om det! Vi ska försöka hålla det hemligt så länge som möjligt. Det hade varit kul om föräldrarna fick reda på det med inbjudan, men jag vet inte om vi kan vänta så länge. Vi kommer ju att behöva deras hjälp med förberedelserna.

Nu ska jag äta - sen ska jag budgetera för drickat!

• förstagångsbrud

Så svårt det är att berätta det! Jag vill så gärna berätta det för någon, men det känns jättekonstigt att få ut det. Det känns lite pinsamt eller tramsigt på nåt vis... Det är nog inte så många som förväntar sig att just jag ska ha ett stort bröllop med fest och grejer då jag alltid pratat om att jag inte ska ha det. Men nu vill jag. Jag får bara hitta rätt person att säga det till så jag vänjer mig :)

• förstagångsbrud

Nu har jag äntligen berättat den för en vän. Hon gifte sig förra året så det är kul att prata om detta med henne, hon har allt färskt i minnet. Det känns mycket mer verkligt nu!

Svar på tråden Maj 2009