Maj 2009
Helle: Lägg den infon ovanför listan i TS, så ser nog fler hur de ska göra!
Helle: Lägg den infon ovanför listan i TS, så ser nog fler hur de ska göra!
Puh... Jag har varit grovarbetare idag, knackat ner puts från huset hela dagen. Åh så ont i händerna jag har!!!
Vi har inte planerat så mycket än, jag tycker det är jättesvårt att veta i vilken ände man ska börja. vi har inte riktigt bestämt hur många vi ska bjuda och har inte bokat vigselförrättare än, men det kanske vi borde göra!
Nu vill jag bara vila...
Vi har bestämt att ligga lågt med planeringen till efter att huset är färdigputsat. Han vill kunna engagera sig han också så då blir det bäst att vänta tills renoveringen är "klar" :)
Är det Varbergs fästning som flera här ska vigas vid? Kostar det något?
Jag funderar mer och mer efter att läsa vissa trådar här om det är värt att lägga så mycket pengar på en fest där det är fullt med möjlighet att bli besviken?? Ska ta oss en ordentlig funderar på om vi inte ska lägga de pengarna på en fläskig bröllopsresa istället för vår lilla familj!!!
anja: det var billigt för en trubadur, (tror jag, det kanske är så billigt alltid?) var i Sverige planerar du bröllop?
Klart det kan bli ös på gitarren om man vill det... Men jag gillar lite lugnare stuk, typ jose gonzales hade ju varit en väldigt trevlig trubadur på ett bröllop :)
Det är ju bara ett instrument (om han inte har bandspelare i bakgrunden).
Ska ni inte provlyssna? Har han inga inspelningar eller kan ta emot er en kväll/eftermiddag?
Hej,
eftersom vi bestämt oss för att ligga lite lågt med själva planeringen av bröllopet så har jag kastat mig över att planera BRÖLLOPSRESAN! Det ska bli så himla roligt. Vi pratar om att åka till USA, västkusten, och bila lite mellan San Fransisco, LA, Las Vegas, Grand Canyon... Åh som jag längtar!
Hej, vi har berättat det för föräldrarna nu. Hmmm, sådär reaktioner. Min mamma tycker nog att det är jättekonstigt att vi vill ha en "stor" "dyr" fest. När jag sa att vi ville göra det lite billigare genom att t.ex. fixa maten själva sa hon "ja, då kan ni ju göra om XX och XX och ha släkten till att fixa maten!" Så det blir nog inte aktuellt med att fråga henne om någon hjälp!
Jaja, jag visste att det skulle bli såhär. Nu struntar jag i det och räknar henne som en i mängden. Hon ska inte behöva engagera sig ett dugg om hon inte själv vill. Vi vill ju ändå mest att det ska bli en ROLIG FEST och vem har nånsin bjudit sin mamma på en rolig fest? Inte jag iallafall :) Kanske kan ha henne till att vara barnvakt så måste hon åka därifrån vid 20.00 så kan vi ha trevligare utan henne.
Min sambos föräldrar sa att det var roligt, men sen tänker de nog inte mer på det. Det är ju så lång tid kvar till maj, men jag tror nog att de kommer att engagera sig lite mer. Hoppas jag =S
Ja det hoppas jag verkligen. Som jag skrivit tidigare så får jag lite kalla fötter när det gäller hela grejen när jag läser om vissas erfarenheten av bröllopsfester här på BT. Min släkt kan vara väldigt märklig när det gäller festsammanhang. Ingen har gift sig med stor fest utan det har varit rådhuset i enskildhet. Och det är ofta jag får höra att vi konstlar till det när vi bjuder till kalas eller fest. *suck*