• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

Soon: när bestämde ni datum? När började ni planera?

• Skåne09

Vilken härlig tråd!

Skönt att läsa om era planer och funderingar, så känner man sig inte så ensam eller om man är den enda på jorden som går igenom vissa grejer!

vi gifter oss i Skåne den 16/5, men bor i Stockholm. (blir lite krångligare med planeringen..)

Vi har bokat lokal + boende för gästerna, vi har valt tema - hav och skånsknatur, vi vet att vi vill ha vigsel ute - men inte exakt vart. Vi klurat ut en hyfsad meny - måste bara stämma av med pappa-kock först. Tankar kring tårta, klänning, musik, dukning, gäster, drinkar och dryck finns. Men det känns svårt att säga "då var det bestämt". känns fortfarande som att vi är tidigt ute även om det inte är så längre, 9 mån kvar idag!

har mina tankar på en speciell ring också, som finns i min mammas smyckesskrin. Vet inte hur jag ska ta upp det med mina föräldrar. Min m2b har sagt att vi kan ju erbjuda oss att köpa den av dem så att det inte blir avundssjuka bland mina systrar. Får se hur det löser sig nästa vecka.

Skulle gärna få tips på vilken typ av presentkort ni önskar er, alltså vart och vad ni tänkt köpa där. Fyller påpassligt nog 30 i höst och tyckte era tankar om presentkort lät smart. Problemet är att det jag kommer på efter att ha läst era inlägg inte funkar så bra för oss. så tips mottages tacksamt!

• Soon and very soon

vi bestämde datum i april iår. men hade 23/8 -08 bestämt sedan september -07. vi sköt upp det hela för att få den lokal vi ville och få lite hjälp med pengar...

• fröken sjunfors

Vet inte ifall ni har pratat nåt om det, men har ni bestämt för vad ni ska ha för mat?

Vi tänkte ha typ snittar som förrätt, potatisgratäng o marinerad kall fläskfilé till middag och tårta till efterrätt. Ev vickning, men bara typ ostbricka eller nåt :) Så nyfiken på vad alla har tänkt sig!

Min mormor föreslog nån gryta med olika kötträtter i och potatis.. men jag vet inte hur mkt bröllop det känns över det? :S känns som en vanlig söndagsmiddag typ ;) Eller är jag dum? För hon erbjöd sig att laga det isåfall, men jag tror hon gör det vi har tänkt oss också så sett.. härligt med en köks-stojarmormor! :)

• Tjolinti

jag fick precis en hjärtattack. Satt ute på bordershops hemsida o skrev ner grejet som ska handlas in i alkohol väg till cirka 45 -50 människor. Vet inte hur många som ska konsumera alkohol så man får ju räkna med dom flesta iallafall. 7500 svenska hamnade jag på. E det jag som e snål eller e det inte mycket pengar.

• förstagångsbrud

Tjolinti: Hur gör man det? Jag försökte förstå mig på bordelines hemsida men jag tror inte att det blev rätt. Tips?

• missbilly

Förstagångsbrud: Då är vi två som ska bli av med grav kilon innan klänningen inhandlas =)
    När fick du barn??

Tjolinti: Ska man ha alkohol för hela kvällen drar det nog iväg rätt bra tror jag!!
    Sen beror det ju på hur många gäster man har!
    Har dock inte räknat på det själv än... men vi är tänkt att åka till tyskland eller polen o inhandla all alkohol själva.

• förstagångsbrud

missbilly: i oktober -07. Jag gick upp 16 kg under hela graviditeten och så gick jag ner 13 kg nästan direkt. Men nu har jag gått upp igen! Så dumt. Men nu är det hårda bud som gäller.

• helle78

Jag är kvar i tråden, men har inte hunnit skriva så mycket på senaste

Jag avvaktar tills imorgon kväll så fler får möjlighet att lägga till sig i listan, sen lägger jag upp den i tråden.

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier
    anja1661

16/5
    artist
    Tjolinti

23/5
    missbilly