• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • csn83

Vi verkar inte ha riktigt så svåra problem med gästlistan som en del av er andra. Min sambo har extremt liten släkt, förutom föräldrar och en syster är det bara farmor och farfar och en farbror. Min släkt är heller inte så stor, 18 personer plus föräldrar och en bror. Då har jag dragit gränsen vid kusiner och deras barn. Förutom dessa skrev vi ner alla vänner vi ville brjuda och du hamnade vi på ganska precis 50 pesoner, vilket vi tyckte var ganska lagom. Då har vi inte behövt välja bort någon.

Jag känner att jag vill komma igång lite mer med planeringen nu. Ni andra verkar ha kommit så långt.
    Kyrkan är bokad och festlokalen också. Vi har skissat på vårt vigselprogram (vi ska ha en personlig vigselceremoni) och börjat fundera på vem som kan spela och sjunga i krykan. Vi har valt bestman och tärnor och funderat en del över värdpar. Dessutom har vi bokat ett par trubadurer som ska spela efter middagen på festen.

Nu känner jag att jag måste bestämma färgtema för att komma vidare och börja skissa på inbjudningar m.m(jag jobbar med layout så jag ska göra mina själv). Jag har inte varit och kollat på klänning eller ring än. Det kanske börjar bli dags?

Vad har ni andra för färgtema på ert bröllop?

• Soon and very soon

jag har svart/vitt tema, men vi kommer ha någon mer färg, tror det kommer under planeringens gång.

• Pingst09

Vi har lila i olika nyanser och ev lite ljusgrönt till det men det är inte säkert än. Anledningen till att det blev lila (som jag aldrig någonsin hade kommit på tanken att ha förut) var attdet var rea på lila pyssel till inbjudningarna när jag skulle köpa Nu är jag jätenöjd med mitt val. För att inte tala om sambon (som hatar olivgrönt vilket jag ville ha innan)

• csn83

Det låter fint. Jag har egentligen två förlag men jag kan inte välja. den ena är lila och vitt och det andra är limegrönt coh vitt. Det lutar lite mer åt limegrönt och vitt just nu för det känns väldigt vårigt och fint, men lila är kanske egentligen mer mig för det är en färg som jag alltid har gillat väldigt mycket...hmm...svårt val..

• Kampi

Vi ska ha mörkbrunt och vitt med rosa detaljer.

• fröken sjunfors

vi ska ha rosa, guld och ev. mörkbrunt :)

• skruttgumma

förstagångsbrud: vilken jättebra idé med stenarna!!

Jag får en ring till, min sambo vill bara ha en ring.

Velar lite med färger. Temat är kärlek och romantik, och det ska vara mycket med sammanlänkade hjärtan eftersom det är min grej. Har en sån tatuering, ring, dottern har halsband..
    Men kan inte bestämma mig om det ska vara rosa och vitt eller rött och vitt. Eller alla tre.
    Har en så himla söt klänning till min dotter i rosa och vitt som jag hade när jag var liten, då kan tärnorna oxå ha rosa och vita klänningar och blommorna gå i rosa.
    Men så älskar jag röda rosor, och tycker på nåt sätt att de symboliserar kärlek lika mycket som hjärtan. Tärnornas klänningar går att sy upp i rött lika gärna, och kan ju ha en annan klänning till dottern. Eller så får vigseln och festen ha olika färger..

Vi har anpassat antalet gäster dels efter budget och dels efter att det var naturligt att dra gränsen där. Fanns inga fler vi ville bjuda som inte skulle innebära att det bara ramlade på fler och fler..

• förstagångsbrud

skruttgumma:

Det var en grej jag hörde av en tjej som var förlovad med en norsk kille, tydligen skulle det vara en norsk tradition. De hade dessutom förlovningsringen på höger hand först för att sen byta till vänster vid vigseln. Jag vet inte om detta stämmer, men stenarna tycker jag jättemycket om! Jag tror dock att vi kommer att göra om min ring inför vigseln, för att den ska bli exakt som jag ville ha den. Det blev ett missförstånd när vi köpte förlovningsringarna så det går inte att sätta stenarna så som jag hade tänkt mig från början...

• Kärlekensskull

Vet inte alls vad vi ska ha för tema längre. Först skulle vi har lime,rosa och vitt men nu så har jag hittat min drömklänning som är ivory med lite champange oxå. Känns inte som om lime passar så bra? Så nu får vi börja om igen Någon som har några tips på färgtema?

• förstagångsbrud

Vilka datum har vi nu inbokade? Det skulle vara kul med en lista i TS, eller vad säger ni?

Vi hade först tänkt gifta oss den 1 maj, men lokalen vi ska vara i har stort valborgsfirande den 29e så festen blir iallafall den 2e. Vi har inte riktigt bestämt än om vi ska gifta oss den 1e eller om vi ska göra det också den 2e.

Svar på tråden Maj 2009