• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Rebellen75

Var tvungen och g in på din sida Leeeloo för att se när du skulle gifta dig. Tycker du inte det är tidigt att skicka ut inbjudningarna redan nu?

Vi har nog tänkt att vänta så länge det går typ jan/feb.

• Rebellen75

Glömde läsa en sida, såg att du redan svarat på min fråga.

• Daniels B2B

Vi har en gästlista på 60 pers i dagsläget. Vi hamnar nog på 70-80 tkr, men då har vi ordnat resa till / från festlokalen för våra gäster. Det inkluderar inte resa men den tänkte vi ta senare.

Är det fler som ska ha favors på bröllopet?

• skruttgumma

Vi blir ca 60 om alla kommer och vi har en budget på max 40 000. Då fixar vi oxå maten själva. Skulle vi få lite pengar över (som om det brukar bli åt det hållet ) så har jag en förälder till ett av barnen på jobbet som har catering och som är väldigt duktig och billig, så hon är vårt andra alternativ.

Vi lägger undan pengar varje månad som är öronmärkta till bröllopet, men samtidigt försöker jag att köpa på mig sånt som jag hittar under tiden. Ljusstakar, eller tyg på ikea och liknande, sånt som jag egentligen räknat med i budgeten..

• missbilly

Åhh vill bara planera en massa och prata med alla om det men vet inte riktigt vem jag ska välja ut att prata med!!
    Sambon kommer kapa av sig öronen om jag ska prata med han "redan".

Vi har inte skrivit klar gästlistan än men tror det kommer bli 70-80 pers
    Budget har vi inte räknat på än men hoppas på att klara oss på 50 tkr, o då är det ingen resa medräknad.

• skruttgumma

Haha, min sambo sa "ska vi ha det såhär ända fram till bröllopet?" och "nu vill jag inte höra ett enda ord om bröllop på minst ett halvår!" så jag försöker att tona ner det lite så han inte ska tröttna redan innan..

Men annars tycker jag att det är bra att prata med massa olika personer. Dels så får men berätta och älta samma saker om och om igen, och när en tröttnar så går man till nästa..

Dessutom så låtsas jag som att jag inte fattar att mamma och syrran hellre vill prata om nåt annat

• Leeeloo
    Rebellen75 skrev 2008-08-12 22:11:17 följande:
    Var tvungen och g in på din sida Leeeloo för att se när du skulle gifta dig. Tycker du inte det är tidigt att skicka ut inbjudningarna redan nu?Vi har nog tänkt att vänta så länge det går typ jan/feb.
    Vi vet att det är tidigt.=) Men vi bor i Sölvesborg, Blekinge och ska gifta oss uppe i Luleå. Min sambos släkt och vänner bor nere i Skåne och vi vill gärna att de ska ha en möjlighet att spara ihop lite pengar till att resa upp. Vi har även vänner som studerar och som inte har så mycket pengar för tillfället. Det blev en överraskning när inbjudningarna kom fram, vi hade inte berättat för någon. =)
  • Pingst09

Jag har bokat kyrkan idag!! Och pratat med en ev festarrangör. Och betalat klänningen... Nu börjar det likna nåt.

VÅr gästlista innehåller f.n 66 personer. Vi har inte bestämt nån budget ännu, men hoppas kunna klara oss på kring 40-45tkr
    Mina föräldrar kommer säkert hjälpa till med en del. Svärföräldrarna inte, för vi fick en skaplig slant av dem för att kunna köpa det hus vi nu bor i....

Vi har berättat för våra familjer och ett par vänner på min sida. En riktigt nära vän så hon får höra en del mest varje dag av mitt "tjat" Rädd att hon ska ledsna...hon ska nämligen gifta sig själv nästa år. Men vi kan ju bolla med varandra iaf.

• SweetSun

Vi kommer att bjuda ca40, och en del bortfall får man ju, så man blir väl lite färre. Vi har satt en gräns vid 40pers, och jag ska skicka inbjudningarna till mina släktingar först, lite tidigare, och om det är många som inte kan komma, så bjuder vi in fler av sambons vänner.

Budget ca 20.000.

Jag pratar bröllop rätt mycket med min karl, och han tycke rbara det är roligt och säger att han längtar! Han kan själv komma och säga att han längtar till jag blir hans fru....

Jag har ändrat mig om klänningen.. jag har fått lite trassel med vikten nu, vet inte vad det beror på, mediciner eller nåt annat, men den klänningen är inte så smickrande för figuren, så nu letar jag nåt annat..*suck* varför ska man vela..

• förstagångsbrud

sweetsun: det var en smart idé att göra så! Bjuda in släkt först och bjuda in fler vänner om det går. Så ska jag också göra tror jag...

Svar på tråden Maj 2009