• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

Nu har vi pratat lite om budgeten och det får hamna på max 40.000:-. Men då har jag räknat med 6000:- för en klänning (planeringsverktygets förslag) och det tycker jag låter väldigt dyrt? Vad ska era klänningar få kosta? Var hittar jag bra klänningar till ett betydligt lägre pris?

• skruttgumma

Tx2: ett tips kan vara att samla ihop massa gammalt guld man har hemma. Udda örhängen eller nån gammal kedja eller så. Sen kan man tydligen köpa diamanter på internet.
    Så kan man be en guldsmed göra en ring..

Lite nyfiken: Varför vill ni inte säga datumen? Jag har berättat för alla tror jag

Ja, om nån annan vill gifta sig i maj så får de skynda sig på..

SweetSun: Klart det är ok

• justagirl

Tx2: Antar att det var mig du menade =) Vi ska gifta oss i Tuve kyrka och ha festen på Stora Holms säteri...det är ungefär allt vi hunnit bestämma. Har bara kvinnliga kollegor och de verkar (än så länge iaf) tycka att bröllop är ett skoj ämne...hehe...

• nedräkning

Såja, då var klänning inhandlad (var i New York förra veckan och fick passa på) Men nu känsn det som att det var lite tidigt, tänk om jag hittar någon annan? Och grejen är, jag har redan sett en annan klänning som är helt annorlunda men jättefin! Kan man ha två, en på vigsel och en annan till dansen?

• Tx2

Jag tycker att det räcker för våra gäster att dem får reda på det när inbjudningarna kommer (förutom dem som kommer att få uppgifter för dem blir ju förvarnade innan så att dem kan komma), dem har inget behov att veta det redan nu. Kan dem komma så är det ju jättekul, men det är ju inte världens viktigaste händelse (även om jag kan tycka det ). Vill inte att dem skall boka upp i sina kalenderar många månader innan när mycket fortfarande kan hända. Räcker att dem flesta vet att vi kommer att gifta oss nästa år och så kan vi planera o fundera och berätta för dem flesta samtidigt med hjälp av inbjudningarna.

• skruttgumma

förstagångsbrud: Jag ska beställa min från Kina. Hittade två klänningar som jag blev helt kär i, så satte ihop dem i photoshop, tog det bästa från båda, och har mailat med både Millys Bridal och SheShopping. Båda har sagt att de kan göra den, så nu försöker jag ta reda på vilka som flest är nöjda med innan jag bestämmer mig.

• missbilly

Här är en till som står som brud den 23 maj (mest troligt).
    Har inte planerat nått ännu... mer än vilken kyrka det blir.
    Det var bestämt redan innan vi förlovade oss
    Men den är inte bokad än eftersom vi inte är helt säkra på att det blir 23.
    Det datumet är min önskan då det blir exakt ett år efter förlovningen (är lite gammalmodig på så vis jag o min sambo).
    Längtar efter att få sätta igång o planera ordentligt fast min sambo har fått för sig att det räcker att börja 3 månader innan Jag håller INTE med honom, så jag sitter o kollar på internet o funderar dagligen!

• förstagångsbrud

Så svårt det är att inte SÄGA NÅGOT!!! Vi har ju precis bestämt datum och ingenting är färdigt. Och det är ju lite spännadne att ha en hemlighet... Men, jag kan inte koncentrera mig!!

• Pingst09

Är lite som när man väntar barn....Hur länge ska man orka vänta innan man berättar?!?

• Leeeloo
    förstagångsbrud skrev 2008-08-12 11:26:12 följande:
    Så svårt det är att inte SÄGA NÅGOT!!! Vi har ju precis bestämt datum och ingenting är färdigt. Och det är ju lite spännadne att ha en hemlighet... Men, jag kan inte koncentrera mig!!
    Hej! jag förstår precis vad du menar! det är jättejobbigt att inte kunna prata med någon. Vi skickade ut våra inbjudningar i fredags så alla fick veta igår. Det var underbart att äntligen få berätta =). Men att ha hemligheten var jättespännande...
Svar på tråden Maj 2009