• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Kampi

Vi har beställt fina bruna askar med rosa band. I dessa kommer våra gäster att få choklad. På godispapperet kommer det att stå våra namn och 23 maj.

Daniels B2B skrev 2008-08-12 22:57:49 följande:

Är det fler som ska ha favors på bröllopet?
  • fröken sjunfors

Vi ska bjuda ca 60 stycken och har en budget på ca 50 000.. Vi har satt ett maxantal på 60, men det är så himla svårt! Jag tror att vissa verkligen förväntar sig att få komma, även fast vi kanske bara umgås nångång ibland.. Har ni såna problem?

• Leeeloo
    Kampi skrev 2008-08-13 09:39:11 följande:
    Vi har beställt fina bruna askar med rosa band. I dessa kommer våra gäster att få choklad. På godispapperet kommer det att stå våra namn och 23 maj.Daniels B2B skrev 2008-08-12 22:57:49 följande:
    Vad gulligt med choklad! =) får man fråga vad det kommer att kosta, ungefär? alltså med namnen och så. det lät som en bra idé. =)
  • skruttgumma

Det där med att folk förväntar sig att komma är jobbigt. Jag fick ett sms av en nära kompis där det stod: "Grattis till förlovningen! Gud vad roligt! XXXXX hälsar oxå. Vi ser fram emot att gå på bröllop!"

Det är bara det att jag inte alls tänkt bjuda XXXXX. Vi var jättenära kompisar för länge sedan, men sedan hände en sak som gjorde att vi inte hade nån kontakt alls på flera år. Nu träffas vi bara ibland pga att vi har gemensamma kompisar..
    Det finns många som kommer före henne som jag fått välja bort..

Såna situationer blir ju jobbiga, även om min kompis som skickade sms;et såklart inte tänkte så..

• förstagångsbrud

skruttgumma: Ja, det blir ju lite pinsamt... Jag vill helst inte bjuda min syster men det blir jag tvungen till ändå. Kan ju hoppas att hon inte kommer. Släkten är värst, som det heter!

Jag vill nog bjuda några gamla vänner som jag inte har träffat på jättelänge. Det hade varit kul, det är ju inte så ofta man har stor fest. Men jag får se hur det blir när det är dags!

• förstagångsbrud

Nu har vi bokat lokal! Det verkar bli den 2 maj istället för den 1e som vi ville från början. Det är valborgsfirande i lokalen hela kvällen den 29e april.

• Soon and very soon

det närmar sig... längtar!

• Kampi

www.brollopsgodis.se/

Vi tänkte köpa 5 kg godis och det godiset vi vill ha kostar 179 kr/kg har jag för mig!

Leeeloo skrev 2008-08-13 11:33:05 följande:
    Vad gulligt med choklad! =) får man fråga vad det kommer att kosta, ungefär? alltså med namnen och så. det lät som en bra idé. =)
  • karni5

På tal om vem man ska bjuda...Vi har stor släkt så om alla ska bjudas blir det runt 100 personer! Det går ju inte om man inte är rik och det är vi ej!!! Vi har kommit fram till att endast bjuda dem släktingar som vi umgås med och bjuda mer kompisar istället. Så nu är vi runt 50 istället. Detta är jättesvårt, som ni var inne på tidigare, för vissa förväntar sig att bli bjudna!! Jag försöker intala mig att man inte väljer sin släkt utan man kan bara välja sina kompisar, därför bjuder vi mest kompisar!

• förstagångsbrud

Vi bjuder bara den närmsta familjen, som är nog så stor. Det blir ju många när syskon och deras familjer ska med! Men kusiner och mostrar får stanna hemma, jag har liksom 7 mostrar/morbröder + respektive, 13 kusiner + respektive samt 7 kusinbarn. Det hade blivit en stooor fest :)

Svar på tråden Maj 2009