• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • anja1661

Daniels B2B: jaha vad kul! min syster som ska vara tärna ahr beställt material från panduro som hon ska knåpa ihop...jag låter henne fixa med det så länge det hamnar i prisklass med vår budget!

• Tx2

Haha, det är därför jag har BT, så att jag skall få pysa lite och inte prata hål i huvudet på mina nära o kära och avslöja allt. Men jag var tvungen att få ventilera lite idag med en kompis då jag inte kan bestämma mig hur jag skall göra med tärnor.

Ett par vita ballerina från rean är inhandlade, skall förhoppningsvis vara ute på vigseln och känner mig inte bekväm i klack. Fast jag har inte gett upp hoppet på att hitta en snygg sko med bred klack som jag gillar och kan skutta omkring i på gräset.

• Soon and very soon

skruttgumma: å vad bra att fler är som jag allt med bröllop är ju så kul!

• SweetSun

tx2; man kan nog ha ett par fina sköna skor uppe på fästningen, och sen ett par fina festskor till lite senare!

• Tx2

SweetSun: Kan bli lite problem med längden på klänning om jag först har låga skor o sedan byter till klack. Får se, har ett par med klack som kanske kan funka i gräsmattan. Men av någon anledning så är vänsterskon lite för stor o glappar. Stor risk att skon fastnar i mttan o jag traskar vidare utan den. Någon som vet hur man råder bot på det?

• Daniels B2B

anja1661 : vad spännande! Det är ju ett alternativ. En nära vän till oss är grafiker så för vår del blir det med all säkerhet något tryckt. Men jag funderar på att dekorera dem lite för hand för att göra dem personliga.

• förstagångsbrud

Hur många gäster tänker ni bjuda? Om vi skriver upp alla som vi vill bjuda så blir det runt 65 personer... Men det kanske blir för dyrt? Vi har tänkt en budget på 40.000:-. Ska laga maten själva, handla sprit i Tyskland och en billig lokal.

• Tx2

Som det ser ut på listan just nu så landar vi på 70 gäster, men då har jag nåra tomma platser (några singelvänner som kanske inte är singlar då) samt att det kan tillkomma några gäster i form av barn då vi inte har bestämt oss för om det skall vara barnfritt och ev några arbetskollegor.
    Hoppas på att någon av dem tre lokalerna vi skall kolla in är lämpliga då dem inte var så dyra och så blir det alkohol från tyskland och matlagningen skall vi kolla med mammas chef (mamma är verksam inom skolmatsvärlden) el en vän (som är en mästerkock). Skulle vilja att vännen lagar, men då blir det nog dyrare råvarukostander. Samtidigt så vet jag hur mycket arbete det är för honom och jag vill att han skall känna sig som gäst. Så enklast är nog att kolla med mammas chef (som lagade maten för sitt egna bröllop). Tur att man har lite tid på sig att fundera.

• anja1661

vi kommer ha ca 50pers. vår budget ligger på 40-45tkr

• Leeeloo

Vi har bjudit 37 personer, vi blir 39 st med oss. våran budget är max 30 000 kronor. Det kommer vi nog att klara av. vi har redan inhandlat saker för ca 8 000 kr, så vi har kommit en bit på vägen. =)

Svar på tråden Maj 2009