• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

Jag funderar lite över alla "singelkompisar" vi har... Hur gör man där? Vi träffas ju inte så jätteofta, och jag vet att någon träffar en tjej nu men de är nog inte riktigt tillsammans. Hur bjuder man då? Jag har ju aldrig träffat henne! Å andra sidan har jag en annan kompis där jag vet att de har ett förållande men jag inte träffat henne heller. Men där känns det ju fel att bjuda båda! Svårt! Hur gör ni?

• förstagångsbrud

... känns fel att INTE bjuda båda skulle det stå på slutet!

• skruttgumma

Jag tror att man enligt vett och etikett aldrig bjuder bara den ena delen av ett par.

• Leeeloo

nä, man måste nog bjuda båda. Det har vi gjort i allafall. Det är några av våra vänner som har relativt nya partners som vi inte har träffat ännu. Det känns bäst att göra så, tycker vi. =)

• Arla79

Det är typ så det ser ut på min sambos sida
    Men vi har dragit gränsen vid kusiner på hans sida och tremänningar på min sida. Och bara den gruppen med de närmaste i familjen blir ca 60 st. Med kompisar och nära bekanta blir det ca 100 och då har vi skippat alla barn utom våra egna...
    Vi hade tänkt ca 70-80 från början men nu blev maten så billig att vi satsar på ca 100

förstagångsbrud skrev 2008-08-13 21:11:56 följande:
    Vi bjuder bara den närmsta familjen, som är nog så stor. Det blir ju många när syskon och deras familjer ska med! Men kusiner och mostrar får stanna hemma, jag har liksom 7 mostrar/morbröder + respektive, 13 kusiner + respektive samt 7 kusinbarn. Det hade blivit en stooor fest :)
  • fröken sjunfors

Det är verkligen jättehemskt att behöva välja bort många.. Mamma sa att till de som tror sig bli bjudna men inte blir det kan man be komma till kyrkan, men jag vetifan hur många som vill det och sen inte få komma på festen.. Vi får väl se hur det går, vi kommer nog göra en och annan besviken iallafall :(

• SweetSun

Ja vi har också valt bort en del, men inte så många. Jag har bara släkt på mammas sida, och de träffar jag sällan, så att få in dem på bröllopet känns bra, så man får träffa dem! sambon däremot har rätt stor släkt och har begränsat det till närmsta familjen, föräldrar och syskon med resp. Han har mer kompisar ist, så det blev ca 20 pers var som vi vill bjuda.

Hade han bjudit tex en kusin han har bra kontakt med, ja då blir det ju automatiskt att de andra kusinerna ska komma, ja å så klart deras föräldrar, alla mostrat å farbröder! Nä så vi drog lite gränser där.

• förstagångsbrud

Men de som är singlar när inbjudan skickas ut, och de som inte är i ett uttalat förhållande, måste man bjuda kompis + en date då??

• Soon and very soon

behöver inte bjuda med date, vi har valt bort de kompisar där vi inte har träffat resp, hårt men har lixom gått ut med att vi endast bjuder tre kompisar var, jag är uppe i 4 nu men...

• Tx2

Jag kommer bara att bjuda mina föräldrar o bror på min släktsida. Farbröder o kusiner umgås jag inte längre med och bjuder då helre mina vänner som jag umgås med här och nu. Dem singelvänner som finns har jag kalkylerat med att dem har en respektive när det är dags, mycket kan hända på åtta månader Sambon har dessto större släkt som vi umgås med, där vet vi inte riktigt hur vi skall göra med hans syskonbarn. Men inte lika många vänner som han känner att han måste bjuda. Så nu är det ungefär fifty-fifty av "mina" och "hans" gäster.

Svar på tråden Maj 2009