• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Kärlekensskull

Vi ska bjuda de allra allra närmsta till kyrka och middagen. Sen bjuder vi de andra till kyrka och fest. Säkert någon som blir besviken bara för att de inte får komma till middagen men man måste ju sätta gränsen någonstans. Man är ju inte gjord av pengar precis.

fröken sjunfors skrev 2008-08-14 00:56:28 följande:

Det är verkligen jättehemskt att behöva välja bort många.. Mamma sa att till de som tror sig bli bjudna men inte blir det kan man be komma till kyrkan, men jag vetifan hur många som vill det och sen inte få komma på festen.. Vi får väl se hur det går, vi kommer nog göra en och annan besviken iallafall :(
  • missbilly

skruttgumma: Låter som vi har samma "problem" med våra respektive!!

Jag har massa funderingar på vem /vilka vi ska ha som brudtärna o toastmaster....
    Ska man ha samma eller olika?

Vi har oxå lite problem med vilka vi ska bjuda o inte... Ännu har vi inte skrivit upp tex min morbror + kusiner o kusinbarn... vet inte om vi ska bjuda dem då vi inte har mycket kontakt.
    Sen så har sambon massor med vänner o det är ju jätte svårt att veta vilka vi ska bjuda, eller om vi ska ta oss råd att bjuda alla...

• Arla79

Hur har ni andra tänkt angående antalet gäster: Är det kuvertavgiften per person som är avgörande eller lokalens storlek eller hur har ni dragit gränsen?

• karni5

En kompis till mig gjorde så att de hade lysningskaffe helgen innan bröllopet för dem släktingar och vänner som dem inte bjöd till middagen efter vigseln.

• Tx2

Vi funderade på vilka vi ville ha en bra dag med och har sedan anpassat val av lokal efter det. Från början var det tänkt med hela kittet på ett ställe men har numera gått över till att försöka hitta ett ställe som vi kan ta med mat o dryck som även rymmer vårt antal gäster. Vi försökte skära i gästlistan för att anpassa oss till en lokal, men vi lyckades inte.

Arla79 skrev 2008-08-14 14:31:49 följande:
    Hur har ni andra tänkt angående antalet gäster: Är det kuvertavgiften per person som är avgörande eller lokalens storlek eller hur har ni dragit gränsen?
  • Myrmor

Vi mäter upp och kollar hur många vi kan knö in lokalen, och anpassar festen efter hur långt vår budget räcker för det antalet. För oss är det viktigare att alla vi tycker om kan komma, än att tårtan är dyr och fancy .

Arla79 skrev 2008-08-14 14:31:49 följande:
  • missbilly

Hur kommer ni göra med ringar??
    Är det bara ni tjejer som ska ha vigselring eller ska era män oxå ha???

• anja1661

bara jag. jag frågade sambon men han tyckte det var onödigt att han oxå ska ha en till...

• Tx2

bara jag som får en till. han fick en bredare förlovningsring då han nöjde sig med en.

Svar på tråden Maj 2009