• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • missbilly

Jag kollar brudklänningar var o varannan dag jag.
    men det kommer nog dröja till ett bra tag efter nyår innan jag köper nån eftersom jag "måste" gå ner i vikt först.
    Fick barn för ca 2 månader sen så jag vill ner till min normalvikt innan jag fixar klänning.

anja1661: Bra sida!! Fler tips tack!!

• Soon and very soon

alla vi känner vet, o jag kan aldrig säga det fint så det bara pluppar ut...

• missbilly

Nästan alla våra nära o kära vet att vi ska gifta oss med de vet inte när!!

• SweetSun

alla på min sida vet sambons vänner vet dock inte alla än, han tar det lite lugnare, jag är mera så att jag vill babbla ut det, och att alla ska veta

• anja1661

alla vet vilken månad det blir men inte datumet! det vill vi hålla på tills inbjudningarna kommer ut.

• anja1661

jag var på ikea igår och shoppade lite!!! rosblad, ljus, ljushållare och massa annat som inte e till bröllopet!

och det allra bästa jag inhandlat är servetterna!! beställde med tryck och allt!!! symbol, namn och datum har vi valt på dem i våra färger: vinrött och guld.

vad har ni andra inhandlat hittills??

• skruttgumma

Alla mina nära och kära vet och de flesta av sambons oxå. Men han har lite svårare att veta hur han ska säga. De flesta på min sida vet att vi pratat löst om bröllop så de var inte lika förvånade.
    Har inte heller sagt det så fint, bara rakt ut.

Jag ska nog oxå beställa min klänning från millys. Antingen det eller Sheshopping. Jag har designat min själv, tog det bästa av två olika klänningar. Vad jag har hört så kan de sy upp nästan vad som helst.
    Min klänning kommer kosta 260 dollar hos SheShopping eller 300 dollar hos Millys (med frakt) så det är ju inga jättesummor direkt.

• Soon and very soon

vad ni e duktiga, jag har ju berättat allt för alla... till o me färgtema...tragiskt?? är så ego just nu så det finns inte. men det ska bli kul att bjuda in min närmsta arb kamrat hon anar inte alls att hon kommer bli bjuden, men som hon fått/får höra så vill jag ha med henne kommer bli svårt att inte säga nått....

• Daniels B2B

Vi har precis bestämt lokal och jag ringer som en tok för att boka den... Nåja får väl lugna mig tills imorgon. ;)
    Imorgon ska jag boka lokal och kyrka. Vad spännande det ska bli, vill ringa hela världen och berätta. Men min blivande vill inte berätta något han vill att det ska bli en överraskning.
    Får se hur länge jag kan hålla mig ...

Leeeloo : Inte så dum idé att skicka inbjudningar i tid om gästerna ska åka en bit.

Vi ska ha barnfritt bröllop så de gäster som ska ta sig en bit (ca 45 mil) kanske behöver ett tag på sig för att kolla med barnvakt o dylikt. Är det rimligt att skicka ut i november om man ska ha sitt bröllop i slutet av Maj?

anja1661 : vi ska ha samma färgtema. Har du gjort dina inbjudningar själv? Känner mig lite fast, har så många ideér att det blir svårt att sortera ut så de blir stilrena =)

• skruttgumma

soon and very soon: jag är precis som du. Jag pratar bröllop hela tiden med alla, bryr mig inte ett dugg om fall de är intresserade eller inte. Och pratar om både färger, tema och mat.. Det blir inga överraskningar här inte..

Svar på tråden Maj 2009