• Tx2

Maj 2009

Lutar åt att det blir en "kina"-klänning från millybridal för mig med. När tror ni att man skall beställa den?

• Tx2

Haha, det är därför jag har BT, så att jag skall få pysa lite och inte prata hål i huvudet på mina nära o kära och avslöja allt. Men jag var tvungen att få ventilera lite idag med en kompis då jag inte kan bestämma mig hur jag skall göra med tärnor.

Ett par vita ballerina från rean är inhandlade, skall förhoppningsvis vara ute på vigseln och känner mig inte bekväm i klack. Fast jag har inte gett upp hoppet på att hitta en snygg sko med bred klack som jag gillar och kan skutta omkring i på gräset.

• Tx2

SweetSun: Kan bli lite problem med längden på klänning om jag först har låga skor o sedan byter till klack. Får se, har ett par med klack som kanske kan funka i gräsmattan. Men av någon anledning så är vänsterskon lite för stor o glappar. Stor risk att skon fastnar i mttan o jag traskar vidare utan den. Någon som vet hur man råder bot på det?

• Tx2

Som det ser ut på listan just nu så landar vi på 70 gäster, men då har jag nåra tomma platser (några singelvänner som kanske inte är singlar då) samt att det kan tillkomma några gäster i form av barn då vi inte har bestämt oss för om det skall vara barnfritt och ev några arbetskollegor.
    Hoppas på att någon av dem tre lokalerna vi skall kolla in är lämpliga då dem inte var så dyra och så blir det alkohol från tyskland och matlagningen skall vi kolla med mammas chef (mamma är verksam inom skolmatsvärlden) el en vän (som är en mästerkock). Skulle vilja att vännen lagar, men då blir det nog dyrare råvarukostander. Samtidigt så vet jag hur mycket arbete det är för honom och jag vill att han skall känna sig som gäst. Så enklast är nog att kolla med mammas chef (som lagade maten för sitt egna bröllop). Tur att man har lite tid på sig att fundera.

• Tx2

Jag kommer bara att bjuda mina föräldrar o bror på min släktsida. Farbröder o kusiner umgås jag inte längre med och bjuder då helre mina vänner som jag umgås med här och nu. Dem singelvänner som finns har jag kalkylerat med att dem har en respektive när det är dags, mycket kan hända på åtta månader Sambon har dessto större släkt som vi umgås med, där vet vi inte riktigt hur vi skall göra med hans syskonbarn. Men inte lika många vänner som han känner att han måste bjuda. Så nu är det ungefär fifty-fifty av "mina" och "hans" gäster.

• Tx2

Vi funderade på vilka vi ville ha en bra dag med och har sedan anpassat val av lokal efter det. Från början var det tänkt med hela kittet på ett ställe men har numera gått över till att försöka hitta ett ställe som vi kan ta med mat o dryck som även rymmer vårt antal gäster. Vi försökte skära i gästlistan för att anpassa oss till en lokal, men vi lyckades inte.

Arla79 skrev 2008-08-14 14:31:49 följande:
    Hur har ni andra tänkt angående antalet gäster: Är det kuvertavgiften per person som är avgörande eller lokalens storlek eller hur har ni dragit gränsen?
  • Tx2

bara jag som får en till. han fick en bredare förlovningsring då han nöjde sig med en.

• Tx2

Ha samma färgval som "Soon and very soon". Sambon valde sin favoritfärg, svart. Så det blir vitt o svart o lite ljus el limegrönt. Så nu skissar jag på olika förslag på dem svarta inbjudingskorten.

Startar listan här. Kopiera o fyll på.

2/5 förstagångsbrud
    2/5 Tx2

• Tx2

Vi har inte heller kommit så långt. Fortfarande på lokaljakt o tills det är löst så kommer vi inte vidare

• Tx2

Står bara o trampar. Men snart kan vi kanske komma till ett beslut, kikade på en lokal igår o skall iväg o kika på en annan senare idag.
    Åk dit o tjuvkika! Skall kika på en vigsel om en vecka där vi skall vara för att få idéer. Hittade en brud på BT som gifter sig på samma ställe och tankar av information från henne dessutom blev jag inbjuden till att titta på vigseln. Skall bli kul!

Svar på tråden Maj 2009