• Tx2

Maj 2009

Tror oxå att dem blir engagerade ju närmre dagen ni kommer. Kan ta ett tag för alla berörda att förstå varför man väljer att göra som man gör och varför man tar tag i det nu. Men för el senare så trillar poletten ned.

• Tx2

Förstagångsbrud: såg att ni planerade att åka runt på västkusten i usa. Mitt tips där är att ha gott om tid. Längre avstånd än man tror och ha en bra bil förutsatt att det är bila ni tänkt er.

• Tx2

Hoppas att ni får en toppen dag och att ni inte funderar alltför mycket på vad människor runt omkring tycker utan att ni gör något som ni känner för och står för.

Vad tråkigt med din blivandes pappa. Men det låter smart i mina öron.

Känns bättre att bara bjuda dem som man har roligt med. Jag är mest orolig att mina vänner och hans vänner inte har så mycket gemensamt men å andra sidan så behöver dem inte umgås förutom när jag tvingar dem vid borden. OCh att dem äldre inte kommer tycka att det är så kul då majoriteten är i vår ålder. Men men, det blir nog bra ändå.

• Tx2

Vad kul med sallads-temat
    Tog ett bra tag innan min far accepterade att vi inte ville ha ett enkelt bröllop hemma i trädgården som han förespråkade. Han tycker nog fortfarande att det är idiotiskt med kostnaderna för ett bröllop (vilket jag är beredd att hålla med om). Men vi ville inte vara hemma, där har vi haft fester förr för våra vänner och skulle det vara dåligt väder så hade all 70 personerna varit i olika rum. Men som tur är så har han vant sig vid tanken nu. Undrar hur sambons föräldrar tar det när dem får höra våra planer.

• Tx2

Sweetsun: vad omtänksamt av din mamma att bjuda in fler till ert bröllop Kan du inte hinta om att lokalen har begränsingar på hur måmnga ni kan vara och att ni prioriterar dem på er lista.

Än så länge har mina föräldrar accepterat att jag inte kommer bjuda mina släktingar mer än mina föräldrar och bror med sambo. Får se hur det blir när det närmar sig. Men jag umgås inte längre med dem utan då vill jag hellre ha med vänner som jag har en relation med nu.

• Tx2

Åh, vad tråkigt att ni blir lite överkörda av din mamma. Hoppas att våra föräldrar håller sig i skinnet, men jag tror att dem har vant sig vid att vi väljer det som passar oss. Gäller bara att vi har en enad front.

• Tx2

Just nu räknar vi att bjuda 70 personer till middagen (lagt till några då vissa är singlar idag men det kan ändras) men det kan bli några fler då vi måste kolla hur vi gör med syskonbarnen (inte räknat dem idag) samt om vi skall bjuda några kollegor. Har jag otur så kanske det dyker upp någon släkting från min sida el så.

• Tx2

Sweetsun: Tycker det låter som en bra idé att låta honom ta disskusionen med din mor. Brukar fungera bättre än när man själv tvingas stå emot sina egna föräldrar. El luta dig mot honom och säg att ni har bestämt det ihop och att du inte vill köra över hans vilja.
    Trodde att ni hade begränsning i lokalen?

• Tx2

Sweetsun: Där har ni ett toppen argument till att din mamma inte kan bjuda in dem hon vill.

• Tx2

Tråkigt att ni känner er tvingade till det. Kan ni inte hänvisa till lokalen el ekonomin? Risken finns att det är kanske någon som känner sig bortvald men det kan man kanske ta om man kan motivera på ett bra sätt?

Svar på tråden Maj 2009