• Tx2

Maj 2009

Vänner som gifte sig i maj, hade 90 gäster o jag tror att deras "tysklandsdryck" gick på 8000 (det är vad jag har budgeterat för). Och då hade dem en del över. Men jag vet inte om dem köpte allt där, jag tror det.

Tjolinti skrev 2008-08-16 21:13:46 följande:
    jag fick precis en hjärtattack. Satt ute på bordershops hemsida o skrev ner grejet som ska handlas in i alkohol väg till cirka 45 -50 människor. Vet inte hur många som ska konsumera alkohol så man får ju räkna med dom flesta iallafall. 7500 svenska hamnade jag på. E det jag som e snål eller e det inte mycket pengar.
  • Tx2

Så glad, jag tror att vi har hittat och enats om lokal! Hoppas bara att det inte skall vara något problem med vårt datum.

Hm, den där träningen som jag skall ta tag i. Mästare på att hitta på ursäkter..

• Tx2

SweetSun: Håller lite på det tills vi har fått bekräftelse.

Dessutom sa min mamma igår att hon ville betala för maten. Otroligt snällt, men jag får dåligt samvete då vi har mer pengar än vad mina föräldrar har. Så jag får nog dra en liten vit lögn om vad det går på så att det inte blir så mycket pengar. Det trixet har ju ändå hon lärt mig

• Tx2

Pengar är alltid ett laddat ämne.

Härlig inställning att det blir roligare/bättre om det är dyrare. Du får försöka motbevisa henne. Det viktiga är ju att det är människor med som man tycker om o trivs med. Då kan det ju inte gå fel!

• Tx2

Mamma har legat i och redan kollat med sin chef om han kan laga maten för oss. Men jag ville kolla först med en kompis som är kock, men då kan jag kanske be honom komponera något som jag kan lämna som förslag till dem andra så kan han få njuta av att bara vara gäst.

Blev en bra planeringsvecka, känns som om några bitar har fallit på plats.

• Tx2

Jag tror inte att dem kommer att styra. Visst dem påverkar, men om vi inte känner oss bekväma med idéen så säger vi det och försöker förklara hur vi resonerar och då har dem släppt det. Min pappa har hela tiden tyckt att vi kan ha festen hemma i trädgården, men det passade inte oss så nu har han accepterat det. Mamma har ju frågat personer om hjälp fast jag bett henne vänta, men det har hon gjort för att hon gärna vill hjälp till. Får se hur det blir med svärföräldrarna när dem får reda på hur vi planerar o funderar. Jag tror nämligen inte att dem vett så mycket mer än att vi skall gifta oss någon gång nästa år.

• Tx2

Nalle Puh 40 så är mina föräldrar med. Har frågat dem massor men dem glider bara över till något annat. Men när jag får några minuter själv med mamma så är hon intresserad och vill prata om det.

• Tx2

Jag tror att ni får ge dem lite tid oxå. För dem kan det verka helt galet att man planerar så långt framöver. Ett sätt att börja få dem med är fråga dem om åsikter på sådant som dem skulle kunna vara intresserade av (för mig var det mat o blommor, blev nog verkligt för mamma när hon kollade upp hennes chef kunde laga vår mat). Och helt enkelt nämna något varje gång man pratar med dem (pappa terroriserar jag med att han måste skaffa kostym o att han måste hålla tal..).
    Men man måste komma ihåg att det inte är världens största happening(för alla andra. Så jag försöker sprida ut mina funderingar o tankar med några stycken vänner och bröllopssnackar rejält med några likasinnade tjejer som jag har hittat på bt.

• Tx2

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    soon and very soon
    montpellier
    anja1661

16/5
    artist
    Tjolinti
    Skåne09
    sweetsun
    Magglo

23/5
    missbilly
    fröken sjunfors
    Leeeloo
    skruttgumma
    csn83

30/5
    blivande fru westman
    mammahjärtat
    efternamnsbyte
    lilla fröken fräken
    helle78
    Nalle Puh 40

• Tx2

Soon: Det är helt ok att "tjata" om klänningen. Det är sådant man får göra här utan att bli halshuggen el få en massa suckar Den är jättefin. Hoppas att jag hittar min klänning. Kanske borde ge mig ut o prova lite. Går kanske lättare då

Svar på tråden Maj 2009