• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • kärleken förde oss samman
    skruttgumma skrev 2008-08-24 17:38:47 följande:
    kärleken förde oss samman : Det är jag som ska ha den låten, karni ska ha Aerosmith, men skönt att höra att det går
    Ok, missade visst det
  • Tx2

Gött, fick ett ja från min drömsolist till att sjunga på vigseln. Var väldigt osäker då hon bor på andra sidan sverige och är min fd sambos syster. Nu måste jag bara hitta någon som kan kompa henne.

• anja1661

jag har hittat en trubadur som bara tar 3500kr! och då får man använda honom hur länge man vill!!! han riggar upp allt och har med sig det han behöver. behöver bara säga en tid o plats!!
    ska höra med honom om han kan sjunga leonard cohens halleluja fast med ny svensk "bröllops text". *hoppas*

gud vad det vore bra för det e ju bra mycket trevligare än ha dj som vi tänkt oss. plus att dj skulle gå på 3000kr och då e det ju verkligen värt att ta trubaduren istället!!!!

• anja1661

visst e det väl pingst i maj?? vilket datum? antar att det e rätt många som gifter sig då..

vet ni hur jag lyckades få min sambo intresserad av bröllops planeringen och sparandet??
    jag mutade honom med en 42 tums platt tv!!!! alla medel e tillåtna var det någon som sa...(soon and very soon)

• förstagångsbrud

anja: det var billigt för en trubadur, (tror jag, det kanske är så billigt alltid?) var i Sverige planerar du bröllop?

• SweetSun

vi satt och planerade lite igår, min m2b och jag =P gick igenom lite vad vi vill ha sagt och hur själva vigselakten ska gå till. Himla svårt det där. När man ska ha borgerligt så finns det så himla många möjligheter...

Usch vad jag längtar!! Blir galen snart...

• anja1661

förstagångsbrud: vi gifter oss i sthlm. en bit utanför så det ligger inte mitt i stan...

• Soon and very soon

sweetsun, längtar jag med, så jag döör! anja. vart gifter ni er? Vi knyter banden på värmdö. vill hitta musiker nu!!! så avis på anja... men i kärlek o krig är allt tilllåtet, min man får ny kostym... han är så glad o jag har köpt nya lacoste skor till honom med...

• anja1661

vi gifter oss i västerhaninge.

kul att du e avis på mig angående trubadur men jag ringde min syrra och berättade att jag hittat honom och gissa vad hennes reaktion blev!? ööhhh...ska ni ha en trubadur? ehhh...ja sa jag och undrade varför hon lät så neggo. hon sa att hennes uppfattning av en trubadur är att det sitter en snubbe och klinkar på sin gitarr. men så e det väl inte?? visst blir det väl lite ös ändå va?? en kompis till mig hade honom på sitt bröllop men hon e lite lugnare än jag så jag blir orlig...måste fråga henne mer ingående!!

• förstagångsbrud

Klart det kan bli ös på gitarren om man vill det... Men jag gillar lite lugnare stuk, typ jose gonzales hade ju varit en väldigt trevlig trubadur på ett bröllop :)

Det är ju bara ett instrument (om han inte har bandspelare i bakgrunden).

Ska ni inte provlyssna? Har han inga inspelningar eller kan ta emot er en kväll/eftermiddag?

Svar på tråden Maj 2009