• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • SweetSun

Nalle Puh 40 skrev 2008-08-23 09:23:17 följande:

Ja, det är om man tar ett helt nytt namn som vi har tänkt göra. Var kanske lite otydlig
    hehe ok, då är jag med. Då förstår jag att det kostar...
  • Soon and very soon

Nalle puh: vit ar nog oxå nytt namn, vi kombinerar de vi har nu... ej 100% men jag o mannen vill, övriga släkten är fundersam varför vi inte vill ha deras...

• Tjolinti

Min blivnade e från chile o har dubbelefternamn, faderns o moderns, föräldrarna e skilda. Jag vill bara ha moderns efternamn då det andra e riktigt fult. plus jag vill ha mitt egna svenska kvar. Så han ville liksom ha mitt plus sin mammas så vi hade samma, Men jag har hört att jag inte få ta moderns efternamn utan måste ta faderns... eftersom dom e skildà?? någon som vet något om ja något liknande?

• Tx2

Var på vigsel vid dammen, misstänker att det är den vanligaste platsen. Hade ställt uppbänkar så att det var en mittgång. Fem bänkar på vardera sida, där det satt fyra el fem personer på varje. Fördelen att ha det där är att det blir lite avskilt även om folk står uppe och tittar plus att det finns ett elskåp där ifall man behöver det. Och man kommer direkt dit när man går in på baksidan, så slipper gästerna gå på en massa hala stenar.

skruttgumma skrev 2008-08-22 19:00:32 följande:
    Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du? När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..
  • skruttgumma

Tjolinti - gå in på skatteverkets hemsida, där finns väldigt mycket bra information om allt med namnbyte..

Tx2 - tack för länken

Nu har jag hittat min ring!!
    Var först på Hallbergs Guld och hon som jobbade där visade massa ringar som kostade betydligt mer än vad jag tänkt mig. Dessutom kändes hon både stressad och lite stroppig.

Sedan gick jag till Nordstans Guld. Helt underbar kille som jobbade där. Han tog min ring och sa: "åh, du har silver i din ring, vad snygg den var, vem har gjort den?" (Hon på Hallbergs trodde det var vitguld).
    Sedan visade han lite olika ringar och när han förstod vad jag var ute efter så ritade han upp en ring som han skulle göra själv, som blev så perfekt!! Han tog hänsyn till hur min förlovningsring såg ut, tog massa mått och så, och det skulle kosta bara drygt 3000kr..

• kärleken förde oss samman

Hej hej.
    Vi ska också gifta oss i maj, den 16:e.
    Är ny här inne men har hängt på familjeliv ett par år.

Kikar gärna in här ibland om det är ok.
    I början kanske jag inte är så aktiv, har en son på snart 9 månader som tar upp det mesta av min tid, men jag vill gärna vara med och bolla idéer när jag kan/hinner.

Ha det bra/T

• kärleken förde oss samman

Karni 5- jag sjunger mycket på bröllop och har sjungit Att älska dig till enbart piano och lite lugnare-inga problem alls

• elsi

Kan någon lägga in mig på 090509?

Min m2b började prata om inbjudningar... just när jag ska börja på två nya jobb!!!
    ...men va kul att han ville att vi skicka ut de redan i september!! .. eftersom vi har några eller rättare sagt.. hela våra familjar som ska komma från England!

• skruttgumma

kärleken förde oss samman : Det är jag som ska ha den låten, karni ska ha Aerosmith, men skönt att höra att det går

• Havsro

Gu så kul!! Själv hittade jag inget när jag o mannen var ute i går..dessutom finns bara "kjedjorna" i min stad.. :( I vilken stad bor du? Det lät ju hur billigt som helst!!

skruttgumma skrev 2008-08-24 10:07:11 följande:
    Tjolinti - gå in på skatteverkets hemsida, där finns väldigt mycket bra information om allt med namnbyte.. Tx2 - tack för länken Nu har jag hittat min ring!!Var först på Hallbergs Guld och hon som jobbade där visade massa ringar som kostade betydligt mer än vad jag tänkt mig. Dessutom kändes hon både stressad och lite stroppig.Sedan gick jag till Nordstans Guld. Helt underbar kille som jobbade där. Han tog min ring och sa: "åh, du har silver i din ring, vad snygg den var, vem har gjort den?" (Hon på Hallbergs trodde det var vitguld).Sedan visade han lite olika ringar och när han förstod vad jag var ute efter så ritade han upp en ring som han skulle göra själv, som blev så perfekt!! Han tog hänsyn till hur min förlovningsring såg ut, tog massa mått och så, och det skulle kosta bara drygt 3000kr..
Svar på tråden Maj 2009