Upp och ned, hit och dit
hej alla!
1100 bilder på 14 dagar är mitt rekord (exklusive deletade).
Här är ni ju!
hej alla!
1100 bilder på 14 dagar är mitt rekord (exklusive deletade).
Här är ni ju!
Tooticki
Lycka till, det borde inte vara några problem! Jag ska kanske tillägga att det är jag som tar få men genomtänkta bilder medan maken stammar på avtryckarfingret (väldigt bra nu när det är digitalkamera, inte så kul med analog när man framkallade och hälften av bilderna var på en hund med en tunga i en burk med en frolic i). Vi har en liten ixus med oss, men har en EOS 1D hemma. men som sagt, den tar sån jäkla plats och inte så roligt att kånka runt på den när man reser. Synd, för det blir otroligt bra bilder med den.
Hej Lappis och tack! Ja ghar inte så mycket att tillägga i den här tråden (heller) men jag läser gärna och gottas åt era resor och tips på vin och drinkar.
Igår blev det fänkålssoppa med kallrökt lax och ett glas Stürz Riesling Kabinette. Till efterrätt pannkakor och rårörda jordgubbar med fläderblomstouch. Det är lite roligare att laga mat när maken är hemma (han har ju lite idéer också, till skillnad mot mig - vadå? Glass är väl en maträtt???)
Tooticki och anne
jo, det skulle vara praktiskt med en mindre systemkamera, den här har vi lånat på obestämd framtid (av en kompis, tillika fotograf, som hävdar att han inte vill ha den tillbaka då han har nyare, himla snällt!) Det blir väl nästa investering men vi är lite lata eftersom vi har kameror som funkar redan. Men det kanske blir en tills vi ska till New York i höst! ixusen börjar bli sliten....
www.arla.se/Templates/PrintPage.aspx&RecipeID=14497&NoHeader=1
funkar den?
men tänk på att använda buljong utan glutamat och riktig grädde och créme fraiche, så slipper du förtjockningsmedel (förutom det naturliga fettbyggande, moahahaha) och annat konstigt.
ååååh pratar ni skidresor nu? Jag vill ju också!!! Har bara besökt Livigno och det var hundra år sen. Det är dumt (men bra för man spar på koldioxidutsläppen) att vi bor så nära fjällen och nöjer sig med några åk för att stilla sig. Ett tag betalade vi bara några hundra för ett säsongskort i alla anläggningar i Sälen, men nu åker vi så himla lite... Har kollat på Serre Chevalier, just för att Langley åker dit. Förhoppnignsvis kan vi inte åka i vinter men om inget roligare dyker upp så får jag väl boka en resa då...
Piggelin, jo jag fick din fantastiska sammanfattning om NYC, perfa! Nu ska jag bara kolla med mannen vad vi ska hitta på... Och om någon har en lagom dyr restaurang att fira vår bröllopsdag på så är ni välkomna med förslag, gärna med grym utsikt (iofs får jag ju det när han sitter mittemot...)