Upp och ned, hit och dit
Annars har jag blivit sugen på Venezuela av alla ställen, vilka stränder det verkar finnas där! Fast jag ska nog hålla mig här där man slipper bränna sig (svirar runt mina spiror inkletade i brun-utan-sol)...
Annars har jag blivit sugen på Venezuela av alla ställen, vilka stränder det verkar finnas där! Fast jag ska nog hålla mig här där man slipper bränna sig (svirar runt mina spiror inkletade i brun-utan-sol)...
hej hej!
Tooticki, vi ska ju fira vår 2-årsdag i NYC, nu i oktober, så jag letar också efter någon lagom lyxig restaurang. När skulle ni i så fall åka? Rätt snart, eller? Vi får väl utbyta erfarenheter, den av oss som åker dit först. Just nu har jag mest kollat in en massa coola diners för att käka lunch på!
Vickan
Tror att Sardinien är grymt! Vi var ju på Korsika för en hel del år sen och var jättenöjda! Det går väl en färja mellan Sardinien och Bonifaccio (stavningen är nog inte helt rätt) på Korsika och det ska vara något alldeles extra. Får se om jag får med maken dit (jag har ju också några ställen jag vill se innan jag dör) men han börjar bli så miljömedveten (vilket är jättebra) så han tycker inte vi ska resa så mycket mer. Sen hoppas ju han , liksom jag, att vi inte ska "behöva" resa något efter NYC på ett tag, utan ha något litet rosa gostroll att fokusera på....
hej piggelainen!
fasen, nu börjar snålvattnet rinna efter allt ni skriver om god mat och vin! *torkar av dregglet med ärmen*
Piggelin, förresten, visst köpte du en kamera i NY? Var det prisvärt eller how come? Jag vill ha en ny, lite mer användarvänlig, systemkamera...
vi ses!
piggelin, nej inte riktigt lika långt upp som till Harstad ska vi, och tyvärr blir det inget besök på Lofoten den här gången, tiden räcker inte till.
Tror att det blir en till Canon om vi ska köpa en ny kamera, vi har ju några objektiv redan och det är ju inte samma fattning på alla kameror. Vi har ett bautateleobjektiv och några små, men skulle vara kul med lite fler. Jag läste foto på gymnasiet och då var jag riktigt inbiten men sen har jag legat av mig för jag tyckte det blev för tekniskt avancerat, förr räckte det med två reglage och en avtryckarknapp. Det är ju samma princip men jag har inte orkat sätta mig in i alla knappar riktigt. Sen är ju EOS1D som vi har för proffs och det känns som att det är way over my head...
Åååh jag och maken har sagt att vi ska åka till Las Vegas när vi blir lite äldre och gifta oss igen, och göra det riktigt tacky med Elvis och hela kitet!
San Fransisco har jag också på min lista, och skulle gärna åka route 66 med nedcabbat och stora solglasögon och scarf. Eller vänta, blandar jag ihop det nu med den där Rolls Roycen som vi ska glida omkring i i England....?
Piggelin, shit vilken skillnad i pris det var! En canon EOS 40D kostar i sverige runt 10.000:- och på ena länken du skrev så fick man ett hus för 5700:-! Nästan halva priset ju! *ser redan pengarna flyga iväg*
heheh vår nästa resa hoppas jag går till sydamerika, vi har lärt känna en tjej från Ecuador som är här i Sverige på besök nu (det gäller ju som ni skrev att sprida ut lite vänner här och var som man bara MÅSTE hälsa på) och vi har länge velat åka och se Galapagos, Machu Picchu och lite annat där i krokarna (Venezuela bl a, som jag skrev tidigare). Men det är inget vi planerar på allvar än, ör vi vill ju att något annat ska komma emellan.