Upp och ned, hit och dit
Hejsan! Här fortsätter min ofrivilliga semester än så länge, tillbaka till riktigt jävla skitväder från den sköna solen och värmen långt uppe i norra Norge. Om ni aldrig varit där så är det ett måste - vackrare plats finnes icke! Snöklädda toppar som stupar rätt ner i havet, som är så klart så man tror att man bottnar fastän det snabbt blir flera hundra meter djupt. Har fiskat en hel del och fått några fina sejar och en sprattlig torsk (enda stället jag tycker det är roligt att fiska på eftersom man är garanterad napp någon gång iaf). Vi har badat i en fors/fjällbäck/vattenfall där det var 24-25 grader i vattnet, ätit våfflor, mackor med nugatti och druckit champagnebrus. Två toppar har även bestigits (inte så höga men det var ju rätt svettigt i värmen...) och jag längtar redan tillbaka. Synd att det är så jäkla långt att åka, trippmätaren har ökat med 260 mil sen förra fredagen... Dock är ju inte maten någon höjdare, förutom att fisken är så färsk den kan bli, men Norrbaggarna är ju inga gormander direkt, mest sockerråttor. Och så är det dyrt.
En annan grej som jag och maken spånar på är om vi ska åka till Ecuador och Galapagos över jul och nyår. Är det någon här som varit där? Vi får bo hos en nyfunnen vän så vi behöver bara boka ett flyg men ska man avvakta bättre priser eller ska vi slå till NU?
Hmmm... Känns som en fattig höst eftersom vi även ska klämma NYC en vecka också.