Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Snacka om blandade ämnen här inne idag!

• Lapinette

Vi är nog mest inne på att besöka så många av nationalparkerna som möjligt, Joshua Tree, Death Valley, Grand Canyon, Yosemite etc. Sen självfallet San Fransisco, Los Angeles och Las Vegas varav jag är mest intresserad av SF de andra kan vi ta i bara "farten".

• Lapinette

Det blir mycket åka av men vissa av parkerna kan man ju passera genom och då blir ju åkandet en upplevelse i sig. Satt sent igår och läste, kollade avstånd etc. Som sagt, vi får se om vi åker dit det är ju så många ställen man vill besöka men jag har ännu inte varit i USA.

• Lapinette

Ja, tyvärr så bestämmer vi ju inte själva det där sista men jag tror New York får hamna på en annan vända "over there".

• Lapinette

Ingen fara Piggelin. Just nu känns det så mycket enklare att planera resor än "det där andra".

Sommarpratare låter trevligt. Tyvärr så förstår ju inte maken svenska varpå jag numera väldigt sällan lyssnar eller ser svenska program.

• Lapinette

Resten har väl semester *tittar ut genom balkongdörren och suckar*.

• Lapinette

När är det ni far till Italien? Vi har ju ytterligare (förutom denna) en vecka kvar. Känns ok då jag sitter hemma och knåpar men visst längtar jag efter miljöombyte. Ser så fram emot Portugal.

• Lapinette

Vi resonerar lite annorlunda. Bäst att passa på och se så mycket som möjligt nu för sen OM det händer något så blir man inte lika flexibel.

• Lapinette

Själv har jag plöjt igenom hela boken om Portugal och ångrar att vi inte stannar ytterligare en hotelnatt i Alentejo. Många vingårdar jag skulle vilja besöka där. I övrigt så bokade vi ju inte denna resa för att fara runt på vingårdar men ligger någon i vår färdväg så lär det nog bli ett besök.

• Lapinette

muggles - brunsch i Stockholm så skulle jag tipsa om Berns. Var dock där för flera år sedan så jag ska nog kika om den fortfarande existerar men den var ENORM. Det fanns verkligen ALLT så vi stod oss resten av dagen.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit