Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Själv har jag en väninna som under många år varit ensamstående med 3 barn dvs aldrig haft några pengar över till sig själv. Nu när hennes yngsta tog studenten som kock så ville hon bjuda honom på en upplevelse. Hon frågade oss lite om råd och skämtade om att "ja, han får väl ta menyn medan jag ber om vatten och bröd". Fick i helgen veta att hon bjudit sin son på Mathias Dahlgren! De hade båda ätit avsmakningsmenyerna med vin och när hon talat om att han precis tagit examen så kom både kvällens kock samt Mathias Dahlgren himself ut och hälsade. Det blev en otrolig upplevelse för sonen och den dyraste middagen i mannaminne för mamman .

• Lapinette

Och de har liksom många andra restauranger i stan sommarstängt! Fattar inte detta otyg. Vart ska man gå och äta på sommaren när halva stan stänger samt nästan varenda lunchställe?

• Lapinette

Jag förstår inte heller. Redan för två veckor sedan hade alla utom ett lunchställe runt om där jag jobbat stängt för sommaren. Trist för turisterna då så många restaurnager stänger.

• Lapinette

Kan inte låta bli och lägga in denna länk när vi pratar mat. www.mathiasdahlgren.com/

Och gällande systemkamera så säger maken att det är ett måste på vår roadtrip i Kalifornien . Vi som precis köpte vår G9 i Hong kong.

• Lapinette

Ahh Piggelin, ska kanske ta med boken till jobbet och kopiera (färgprinter) men jag är är rädd att det är lite väl många sidor jag vill ha med mig .

• Lapinette

Så Piggelin, vilken systemkamera rekommenderas?

• Lapinette

Samma kostnad på Dahlgrens för min väninna medan vi kom betydligt billigare undan på Lux. Endast 4 000 kr .

• Lapinette

Frågade precis maken (skickade websidorna med kamerorna) när vi ska åka till Kalifornien. Väljer han två veckor i april/maj eller tre veckor nästa sommar?

• Lapinette

Maken verkar vara inne på denna: Canon EOS Rebel XSi (a.k.a. 450D) SLR Digital Camera Kit (Black) with 18-55mm IS Lens

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit