Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

hbgbrud - vi har bokat alla hotell (4 st) för Portugal och nej vi bor inte lyxigt men gärna fint och bekvämt . Det har kommit med åldern för förut dög det gott och väl med ett tak på ett hostel i Athen eller en park på Korfu.

Det där med att besöka township vet jag att det var några som hade gjort när jag var inne och läste på om SA. Lite delade meningar har jag för mig men mestadels positivt.

• Lapinette

Skriver som en kratta - att ligga och sova under bar himmel på ett tak i Athen ska det ju vara.

• Lapinette

Anne - vi fotar allt vi ser ! Jag menar höghus i Hong Kong, poolbilder, människor, nattljus, blommor, detaljer men självfallet även vänner. Lite går det att leka med den, G9:an, men sjävfallet inte alls så fullt ut som med en systemkamera.

Som sagt, maken var sugen på en systemkamera och kanske blir det en i framtiden men just nu så funkar denna aldeles utmärkt och följer med oss nästan vart vi än går.

• Lapinette

muggles - har ingen koll på Blekinge men ska däremot till St Anna (Östergötland) näst nästa helg. Skärgården är fantastisk men livsfarlig (fullt med grynnor). Vi ska bo på Söderköpings Brunn och sedan åka ut till St Anna för middag och konsert i kyrkan på kvällen.

Själva drack vi en Chateau Olivier 2000. Hade en enormt härlig färg och doft man gav inte full poäng i smaken. Önskade att den varit mer "rund" och fyllig än den var. Maken googlade lite och insåg att vår 2005 som ligger i vinkylen förmodligen är bättre men den får ligga ett tag till. Efter lite påstötningar har han nu lagt upp alla viner i Exel (Rosen! ).

Vad åt vi till, jo det blev oxfilé med champinjoner och en ratatouille. Efteråt en "stinky french cheese" (maken minns inte namnet) på rostat mörkt bröd. Sen spelade vi TP med fri översättning till engelska .

• Lapinette

Annars har jag suttit och kollat och läst lite mer info om Bordeaux samt om de olika vindistrikten i Portugal. Inväntar boken som du tipsade om Piggelin med spänning.

Försöker även klura ut vad vi ska göra nästa år på vår semester. Ska vi ta dagar i vinter och sticka iväg eller spara och verkligen ha semester på sommaren (brukar bara ha 2 veckor). Inte lätt!

• Lapinette

Piggelin verkar vara i researchmode just nu .

• Lapinette

Piggelin - funderar även på Alsace och Champagne, har ju svärmor 2 timmar från Champagne och makens bror i Strasbourg. Vet bara inte hur vi ska få till alla semesterdagar! Tror du vi kan beta av Bordeaux, Champagne och Alsace nästa år ... ?

• Lapinette

Kul med lite göteborgare här inne, så Piggelin inte blir uttråkad när vi stockholmare diskuterar barhäng och restauranger .

Själv har jag haft en otroligt lugn och "tråkig" helg. Det behövdes när det varit så himla intensivt med att guida svärmor runt de senaste helgerna. Var inte ens utanför lägenheten igår!

• Lapinette

Telis - f*n vad skönt att få åka iväg! Själv sitter jag faktiskt just nu och kollar på alpresor över nyår. Tror dock inte maken är så sugen, han tyckte mest det var jobbigt att åka skidor i en hel vecka . Men snacka om toppen att dra iväg till t ex Chamonix den 27 december. Inga extra semesterdagar (skulle ändå ha ledig i mellandagarna)!

• Lapinette

Glöm inte saganakin! Och själv gick jag inte upp något alls trots massor av mat och vin under min vecka i Parga ... men då höll jag mig borta från efterrätter, bröd, pizza och coca cola. Glass åt jag !

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit