Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Tooticki - där nämner du ett till MÅSTE ställe, Bretagne. Har bara varit i en liten hörna men vill absolut se mer. Sen har vi Atlantkusten som vi har diskuterat här inne en hel del. Har lagt Bordeaux med omnejd som semester våren 2009.

• Lapinette

Själv pluggade jag i Annecy som också är en helt underbar stad i alperna. Jag var inte ute efter franskan utan skidåkningen . Kan döda för ett bra åk!

Antibes är mysigt, Toulon har jag bara besökt IKEA och Nice bara någon gång per år (trots det korta avståndet och att jag flög dit minst 2 ggr per månad förut).

• Lapinette

Jag gillar mest bergen. Var nere på stranden max en gång per år (för att bada) när vi bodde där (hade pool) men upp i bergen åkte vi nästan varje helg. På vintern för att åka skidor och på sommaren för att besöka någon mysig by eller vandra.

• Lapinette

Tar varje tillfälle i akt men visst önskar att vi hade mer semesterdagar och speciellt maken som gick från 30 till 25 när han flyttade hit.

Det har blivit en resa varje månad utom nu i sommar då jag inte har något emot att vara hemma.

• Lapinette

Ab fab - en fråga, varför vill du åka till Ulan Bator?

• Lapinette

Jag reser inte i arbetet men maken så det har hänt många gånger att han bara åker hem och byter väska innan vi åker iväg för en weekend. Faktiskt har nästan alla våra resor i år varit för att besöka folk som bor någon annanstans, Paris på bröllop, kompisar i Hong kong samt svärmor i Frankrike.

• Lapinette

Åker ingenstans utan maken. Har rest så mycket själv innan då vi inte bodde i samma land så vi värdesätter varenda resa vi kan göra tillsammans.

• Lapinette

Praktiskt att sprida vänner och släkt världen över!

• Lapinette

hbgbrud - min make bodde i närheten av Zürich förut fast på den Österikiska sidan. Har fortfarande vänner kvar där (ytterligare några vi besöker någon gång per år).

Hur ser din sydafrika rutt ut och när reser ni?

• Lapinette

Hi, hi, kan tänka mig men det är ju sanningen, Zürich ligger otroligt nära Österrike... eller tvärtom .

Ha det så himla härligt i Sydafrika! Gör gärna ett kort stopp i Plett när ni åker från Port Elizabeth. Själv tyckte jag inte Knysna var så mycket att hänga i gran men vi var bara där över dagen och kanske inte hittade pärlorna...bara diamnter som vi köpte med oss hem.

Har du köpt vinboken som Piggelin och Rosen tipsat om (och jag senast idag)?

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit