Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Nu ska vi se. Här kommer lite drinktips. Vi lade fram denna drinklista (inplastad ) samt bild på drinkarna. Sen fick alla blanda bäst dem ville och det funkade faktiskt bra.

P2
    3 cl Vanilla vodka
    3 cl Sourz apple
    Pressad lime
    7 Up

Blind Date
    4-6 cl gin
    Fyll i med tranbärsjuice och russian

Vanilla Club/Vanilla Coke
    4-6 Vanilla vodka
    Färskpressad lime
    Ginger Ale/Coca-Cola
    Mycket is

Cosmopolitan
    4 cl citronvodka
    2 cl Cointreau
    4-6 cl cranberryjuice
    pressad citron eller lime

Apple Sour
    3 cl Bacardi
    1 cl Calvados
    2 cl citronjuice
    Toppa med sprite

Lennart
    4 cl Xanté poire au cognac
    2-3 cl limejuice
    Fyll upp med fruktsoda

Absolut Rickey
    1 cl Absolut citron
    Sodavatten

Österlen
    4-6 cl Gin
    Schweppes tonic
    Roses lime

Vissa av ingredienserna kanske ni inte har hemma men vi körde på det som stod i barskåpet. Även ytterligare en drink med mörk rom. Favoriten verkade vara Österlen som flera kommenterade. Själv gillar jag både P2 och Lennart (klassiker ). Glöm inte att ha MASSOR med is hemma.

• Lapinette

Maken kom precis hem med en present (som han kallar det för) en flaska Chablis och en flaska Crozes Hermitage. Själv var jag även inne en sväng och snappade åt mig en Bandol, rosé med namnet Domaine des Baguiers Rosé. Kan rekommenderas annars tycker jag (vi) det är svårt att hitta goda roséviner här. Så nu ska vi nog överleva helgen.

• Lapinette

Vi var med svärmor på Gondolen i fredags och introducerade henne i både strawberry daquiri och mojito !

• Lapinette

Annars dricker vi aldrig sprit, barskåpet är fullt trots inflyttningsfest samt att vi aldrig köper något trots mycket resor utan här är det vin som konsumeras.

• Lapinette

Jag har följt diet en gång i mitt liv (förra sommaren) men struntade i att man inte fick dricka vin så det gjorde jag ändå och resultatet blev strålande ändå . Nej, nu ska jag inte locka dig i fördärvet.

Har också haft vita perioder 2-4 veckor men pga hormonbehandlingar och annat mindre skoj.

• Lapinette

Aldrig provat men det låter intressant!

• Lapinette

Låter verkligen gott. Brukar göra smoothies med blåbär hallon... lite sprit i det kanske livar upp på lördagmorgonen?!

Nej, ska nu försöka släpa mig ut och handla.

• Lapinette

Champagne går till allt! Är inte så bra på mousserande då min make "inte förstår sig på det" och endast dricker den äkta varan. Vår favorit och bröllopschampagne är Pol Roger.

• Lapinette

Jag försöker lära mig tycka om ostron. Smakar alltid 2-4 stycken av maken eller på skaldjursplatån men jag har ännu inte blivit frälst. Kan absolut äta dem men inte längta.

• Lapinette

Tooticki - här är det råa som gäller annat är helgerån enligt maken.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit