Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Upp och ned, hit och dit

Fåordighet & jag är inte kompisar - som vanligt

Fast nu var det ju faktist en del som var Rosens i texten ovan

• Piggelin1

Med tanke på att jag är en planeringsnörd av sällan skådat slag, så hade jag försökt laga mkt mat i förväg & stoppa in i frysen, det som gick. Tårtorna (ngn fryst variant), småpajer & sen grillade jag en faslig massa hela kycklingar (som jag skulle ha i en pastasallad) ngn vecka innan, som jag delade i lagom småbitar & stoppade i påsar i frysen & sen bara hällde i salladen när det var dags. TUR det, jag minns att jag avskydde lukten av grillad kyckling efter den vändan, var väl en vecka innan festen, så då hann jag glömma det tills festen ägde rum & hann börja tycka att kyckling var OK igen

• Piggelin1

Men just det - Lappis - kollar inte du på Greys Anatomy?? Det håller väl på just nu?! Eller minns jag alldeles galet att det är din favvoserie?(vaddå koll - lätt nördvarning?!)
    Fasen, insåg precis att Carin 21.30 håller på - gillar det skarpt! Förra veckan var Amelia Adamo & Leila Linderholm gäster - de hade en otroligt skön jargong & inställning till livet i allmänhet & mat i synnerhet!

• Piggelin1

Ja just det, tänkte inte på det

• Piggelin1

Träningsfreak Önskar att jag hade bara en liten gnutta av din träningsenergi!

Vet faktist inte om jag ska köra ngn fest - å´ ena sidan är det ju alltid kul att ordna fest, å´ andra sidan så vore det lyxigt att dra iväg med & sen fira med familjen & ev "närmaste sörjande" vännerna när man kommer hem... Hmmm, tål att tänkas på!

Lät som en heeeelt OK 35-årspresent från maken

• Piggelin1

Okidoki, nu ska jag hoppa i säng tillsammans med några receptböcker Har några vänner som kommer hit på middag på söndag & sen ska vi på en fest på lördag där jag erbjudit mig att fixa tilltugg till fördrinken. Hmmm, hur var det nu - gillar mat, gillar att kolla kokböcker, gillar att planera - japp, det är jag det

Natti natti!

• Piggelin1

Renbil?! Vad lyxigt! Det har jag aldrig sett till i Götet!
    Får nog uppsöka saluhallen eller Ica Focus för att hitta det här.

Jag fyller år i mitten av januari - om jag hade varit två veckor yngre, då hade jag varit 60-talist

Ditt förslag på upplägg låter ju alldelees lysande, Rosen! Eller vad säger du Lappis?! Rymma fältet & sen gå på 50-årsfest med garanterat utsökta viner, mmmm

• Piggelin1

Tack Ab Fab! Var exakt ligger det? Vet ju var Åby är, men inte mer än så.

• Piggelin1

Kanon, ska helt klart kollas upp!

• Piggelin1

Haha Telis - när jag såg att det ingiick muskotnöt, så påminner det mig om att jag läste i tidningen för ett tag sen att ett sällskap hade blivit jättesjuka när de gjort en äppelkaka efter ett recept i ngn mattidning, där tryckfelsnisse hade varit framme & sagt att man skulle ha i en hel hög muskotnötter.
    Hur man nu kan tro att man ska ha det???!! Det är ju skitfarligt i större mängder! När jag gick i gymnasiet var det några knäppgökar som försökte droga sig mha muskotnötter Gick sådär...

• Piggelin1

Japp, det var precis min tanke med - det måste varit folk som inte är speciellt köksvana... Måste smakat ILLA!!

När jag ändå är i farten - ngn som har ett tips på ngt enkelt att dra ihop till söndagmiddag - två vänner & deras barn (3 & 5 år) kommer över. Ngt som går hyfsat snabbt att fixa ihop, gott men inte allför exotiskt pga barnen... Har hallon i frysen sen i somras, funderar på att värma dem & ha glass & småmaränger till efterrätt, plus att koka ihop lite chokladsås också.
    Har två fläskfiléer liggande i frysen, funderar på att göra ngt med dem. Kanske ngt höstigt med lingon och/eller svartvinbärsgelé?

• Piggelin1

Precis det receptet bläddrade jag förbi igår kväll, Telis, i boken Fredagsgourmet. Insåg att vi gjort just det receptet en gång! Tål att tänkas på, absolut!

• Piggelin1

Ja just det! Har gjort två varianter med Vaniljvisp jag med - en med flädersaft i & den andra med daimkulor/Hackad daim i. Jättegodoa båda två!

• Piggelin1

Nenne,
    har röjt i lite lådor ikväll & hittade ett visitkort från en restaurant vi var på i NYC förra sommaren - kanske kan vara ngt att testa ngn av kvällarna?!
    www.salutenyc.com/
    Vi skippade den fina matsalen & satt istället i bardelen/bistrot - klart trevligt & casual stämning, även om det var fint. Publiken verkade bestå av mestadels NewYorkers som var på väg hem från jobbet, dvs ingen turistfälla whatsoever!!

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit