Upp och ned, hit och dit
På tal om vin förresten, själv har jag precis scannat in några sidor från en av våra tegelstenar till vinbok - laddar för vingårdsbesök i norra Italien!! Tänkte printa & ta med, väger lite mindre då... Mer plats för vin
På tal om vin förresten, själv har jag precis scannat in några sidor från en av våra tegelstenar till vinbok - laddar för vingårdsbesök i norra Italien!! Tänkte printa & ta med, väger lite mindre då... Mer plats för vin
Nenne - om ni kvistar förbi Harstad när ni är i Nordnorge, då får ni kika in på turistbyrån där & säga hej till svenska tjejen som jobbar där & hälsa från mig. Mannens syrra som var på finkrogen i Sthlm jobbar där just nu
På tal om att det kostar en slant - deras 20-rätters plus vinpaket, kaffe & konjak gick loss på inalles 6000 riksdaler
De andra gästerna som var på restuaranten den kvällen körde "bara" 10-rätters. Svägerskan & hennes sambo tyckte att om de åkt över halva skandinavien för att komma dit, då var det lika bra att slå på stort
Oj, Lappis - jag dålig koll på systemkameror - det där är mannens gebiet. Vet att han har en Canon EOS 20D & hans paparazziobejktiv som han köpte inför SA-resan heter 100/400-ngnting. Men jag tror att Anne har mkt bättre koll på kameror & sen var det väl ngn mer härinne som också hade koll - Tooticki?
Kul med Californien! Jag bilade där med brorsan 1998, & det var allra första besöket i USA för oss båda. Verkligen en kul resa & vi gjorde ALLT som vi tyckte var var superamerikanskt Sitta med på inspelning av ngn TV-show, take-away kinamat i såna där fyrkantiga lådor (de var inte så vanliga i Sverige på den tiden...), cykla längs med stranden i Santa Monica & Venice Beach, åka på outlet, besöka Hearst Castle, Universal Studios, Alacatraz osv osv...
Vi pratade om Las Vegas & Grand Canyon med flera då vi var i farten, men avstånden avskräckte - vi ville ju mer än bara sitta i bilen den tiden vi var där
Hade jag gjort samma resa idag - tio år senare - så tror jag att den delvis sett annorlunda ut
Hmmm, lät som syftningsfel där, med "med flera" menade jag alltså nationalparker etc - alltså inte att vi pratade med flera andra människor om vart vi skulle åka på resan... Oooops!
Ni får göra samma kombo som våra kompisar - först en vecka i Las Vegas med en runda i Grand Canyon, sen en vecka i NYC - där de shoppade en Bugaboo på samma affär som vi gjorde för ett år sen... Snälla, kan inte ni göra samma sak?! Ngn liten eskimå som klarar klimatet
Soory om jag blandade in en eskimå i resepratet, hoppas att jag inte trampade i klaveret alltfrö mkt.
Sitter just nu & laddar ner en hel hög av årets olika sommarpratare för att kunna lyssna på dem när vi bilar ner till Italien om ett par veckor. Bra tidsfördriv Började ladda ner dem ism att jag varje vecka körde ner till Blekinge i jobbet för snart två år sen. Perfekt att ha när man har kör längre sträckor & vägen är trist.
Lyssnade på några gamla sparade från förra året nu i söndags när vi körde hem från Sala - perfekt!
Grått väder i Götet idag, men ska så småningom stoppa ner A i vagnen & ta en promenad till stan. Skönt att komma ut & röra på sig en sväng - kommer att sakna det när jag börjar jobba i sept igen! Får väl börja traska på lunchen då! Fast känner jag mig själv rätt, så funkar det väl typ en vecka eller så, sen tröttnar jag... Hmm, kanske ska försöka överraska mig själv som omväxling?