Upp och ned, hit och dit
Muggles igen,
om ni vill lyxa ngn natt kanske detta kan vara ngt?
www.karlabykro.se/
I höstas när vi lyxade på Hotell Gässlingen i Skanör, så valde vi mellan Karlaby Kro & Gässlingen!
Muggles igen,
om ni vill lyxa ngn natt kanske detta kan vara ngt?
www.karlabykro.se/
I höstas när vi lyxade på Hotell Gässlingen i Skanör, så valde vi mellan Karlaby Kro & Gässlingen!
Jajamen - tar igen det jag missat den senaste tiden
Vad kul förresten att norra Italien var din favvoresa nummer två på listan - jag hade inte förstått att ni körde Cinque Terre i samma veva som Gardasjön & Verona. Bådar gott för vår resa i sommar!
Telis - om du skulle vilja dra till Cinque Terre, så bodde min väninna & jag på ett ställe med HELT fantastisk utsikt, strax utanför Riomaggiore, den sydligaste av de fem byarna. Vi var där en vecka & kombinerade sol & bad med vandring - passade perfekt! ...och så en massa god mat därtill gjorde ju inte upplevelsen sämre precis
...och just det - insåg just att jag älskar Österlen & pratar mig mer än gärna varm om det hörnet!
Lappis - själv ska jag precis beställa "Provsmakning i Alsace" - förmodligen åker vi förbi där några dgr när vi åker hem från Italien - iaf så är planen sådan just nu!
Telis - you've got mail!
Ahh, kul med lite fler Gbg:are
Aha, så Rubinen lyfte på taket - trevligt! Jag var där på en AW i höstas & då var det faktist över förväntan trevligt, var ganska skeptisk innan.
Själva hamnade vi plus en kompis på Franska Hörnet i Vasastan (nära Smyrnakyrkan) i fredags. Det var ju liksom inte alldeles lätt att hitta plats på ngn utservering i fredags, men Franska Hörnet var faktist riktigt OK & vi åt där också. Mannen & kompisen skojade till med Galette (på tal om diskussionerna innan i veckan!), för egen del blev det en sallad med chevre chaud. Yummie!
På tal om lgh vs hus - vi bor just nu i en fyra inne i stan, men ska flytta till hus nästa vår. Lite dubbla känslor det där - trivs så fantastiskt bra i stan med närheten till allt, speciellt nu när jag är mammaledig Hade nog fått lappsjuka om jag bott långt ut på landet dessa månaderna!
...och när vi flyttar till vårt hus så blir det verkligen hela Svensson-kitet med massor av barn i grannskapet... Kom precis tillbaka från ett möte med de som bygger huset - är precis inne i processen att välja kök, badrum, kakel, klinkers etc etc.
...och vi kör Volvo, men även Mini Cooper Har inte hjärta att göra oss av med vår ögonsten!
Det som är bra är att vi iaf inte flyttar jättelångt bort från stan Vi funderade också på detta med att bo kvar i lgh i stan, dock inte där vi bor idag eftersom det är ganska mkt trafik utanför där vi bor.
Mysigt med frukost vid sjön, Ab Fab!
Hmmm, sjö & så pendeln - är det mot Floda, Lerum-hållet?
För vår del blir det Eklanda i Mölndal. Snacka om homogen befolkning - alla lär väl vara i 30-40-årsåldern med barn...
Frankrike - mmmm! klart ni ska flytta dit! Eller halva året där & andra halvan i Argentina?
Just det - minns inte vem det var som pratade om Bretagne - men det plus Normandie hör helt klart till mina favoriter!
Funderade lite över vilka favoriter jag har & förstaplatsen blir solklart Sydafrika, precis som för Lappis. Andraplatsen blir nog delad mellan följande resor:
- Normandie, Bretagne & Champagne 2005
- NYC dels i somras med mannen då vi även avverkade Boston & Rhode Island-trakten, dels med en kompis till NYC 2004 då vi bodde hos en kompis i hans lgh i SoHo.
- Cinque Terre med bästa väninnan
- En tjejhelg på Styrsö - Pensionat Skäret då vi cyklade runt på ön bland blommande syréner & var lite lagom vinlulliga
- Södra Italien, dvs Amalfikusten & söder om den. Vilken buffelmozzarella vi åt då & vilka TOMATER!!! Mmmm!
- Californien med brorsan 1998, började i LA & körde Highway 1 upp till San Fransisco.
- Hongkong & Kina med jobbet
Hmmm, denna listan blir låååång börjar jag inse... Vill ju egentligen även få in resan till Madrid för massor av år sen när jag var på en spansk väninnas 240-personersbröllop. Vilken upplevelse!
Ooops, får avsluta här - ska kvista iväg för att träffa en kompis på lunchen om en stund!
Tooticki - mmm, det känns onekligen lite speciellt att åka dit - det är ju liksom inte direkt ngn blandning på vare sig åldrar/skede i livet eller etnicitet (skulle jag tro iaf...). Men men, vi ser det inte som att vi måste bo där resten av vårt liv - känns som en bra början, så kan vi flytta vidare sen, om vi känner för det!
Nu MÅSTE jag rusa!