God förmiddag på er!
Ajaj, Lappis ? jobbigt att vara bakis Men det lät iaf som en kul kväll!! När är det nu igen som ni åker till Portugal? Om ett par veckor?
Som vanligt kommer mina inlägg i klump, så innan jag är klar med detta, så är det nog ganska låååångt?!
Borde egentligen packa eftersom vi ska till mannens syster med familj i Sala över helgen, åker redan strax efter lunch - men just packa är såååå urbota trist, så jag drar alltid på det i det längsta?
Lite mer ang Flickorna Lundgren ? EN sak hade de faktist ändrat på nu när vi var där! De hade inte längre Rörstrands Grön Anna-porslin, som de haft i alla tider, utan bytt ut till en annan Rörstrandsservis, som jag faktist inte sett innan. Fin sådan iaf & kaffet/saften/vaniljhjärtana etc smakade precis lika gott som alltid! Min pappa är för rolig ? han kan aldrig bestämma sig för vilket som är godast, så det blir alltid ett vaniljhärta, en toscatårta & en kaka ?med grönt i? ? ni som varit där vet säkert vilka sorter jag menar
Hbgbrud ? håller med om att Rusthållargården känns aningen ?gammalt?. Jag tänkte faktist tanken när vi var där, tex toaletterna ser rätt gamla ut ? en modernisering hade inte skadat liksom. Personalen var supertrevlig, maten god (åt spätta med nypotatis) ? men för all del kanske inte så nytänkande - & dottern min fick sin barnmat serverad tjusigt värre i djup tallrik med servett & UNDERtallrik Tyckte det var lite charmigt!
Länken till Strand ? tack för den ? såg jättefint ut! Mer modernt/up to date helt klart!
Hbgbrud igen ? ang oroligheterna ? just det, stämmer nog att det var mest i Jo?burg ? vi var ju i Soweto, så jag tänkte mest utifrån hur det var där! Har för mig att jag läst om oroligheter ngn annan provins också (mot Durban till tror jag), men nere i Kapregionen är det nog lugnt.
Så om det skulle funka ? satsa på det, verkligen intressant & lärorikt!
Tack för länken till stället i Swellendam också! Vi bodde fyrstjärnigt hela resan igenom, men stället utanför Swellendam borde nog egentligen rankas som femstjärnigt & var även det dyraste stället vi bodde (men ändå helt ok med svenska mått mätt). Just helhetsupplevelsen var så grym där! Värdparet/Ägarna som var med & pratade med oss till fördrinken innan middagen (supertrevligt & intressant par i 55-60-årsåldern), middagen som var ngt i hästväg liksom vinerna (de hade egen vinkällare) & så detta att de körde mkt inriktning mot ?slow food?, närodlat osv. Just totalupplevelsen & mottagandet ? har aldrig upplevt ngn liknande! Minns att jag läste på ett tidningsklipp som de satt upp att en brittisk tidning utsett dem till att tillhöra världens fem bästa B&B! Vilket vi inte visste när vi bokade, eller rättare sagt så var det Bickley House i Kapstaden som bokade det åt oss.
Ska ni köra till Franschoek efter Swellendam sen? I så fall ska jag tipsa er om en väg att köra som är väldigt vacker ? behöver dock kolla upp det först i så fall. Det finns en snabbare väg via en tunnel, men värdparet på ovan nämnda ställe tipsade oss om den fina vägen & vi följde deras tips!