Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Upp och ned, hit och dit

Just det, Ab fab, nu när det ändå bara är du och jag här i ottan

Jag har funderat på detta med att besöka vingårdar; hur går det till? Får man en guidad tur på odlingarna först och sen inne innan man provar? Tar de emot två personer som vill besöka dem eller vill de ha större grupper?

• Tooticki

Visst är det skönt, jag är alltid först här jag med, gillar lugnet innan telefonerna börjar ringa.

Och då tar de emot bara er två? Det krävs inte att man är en hel grupp? Ungefär vad får ni betala för visning och provning? Har du någon aning om hur lång tid det kommer ta?

Det är så svårt att sitta i Sverige och försöka planera för sånt här i Argentina och Chile.

• Tooticki

Ok, tack! Googlar lite in emellan att jag jobbar och har nu hittat lite tips, i Argentina är provningarna oftast gratis tydligen och på många stälen kan de bjuda på lunch vilket inte kostar mycket. Åh vad jag längtar! Bara 3 månader och 17 dagar kvar, and counting

• Tooticki

Hur transporterar ni vinet på hemresan? Plastpåse + rulla in i handdukar säger mina kollegor men det blir ju en faslig massa handdukar om man ska ha med sig några flaskor.

• Tooticki

Ja, det är synd med vätskekontrollen. Man blir ju så sugen på att bygga på vinlagret med "privatimport" från Argentina och Cile.

• Tooticki

Vad härligt det låter!

Tyvärr är ju privatimport av just alkohol lite kruxigt till Sverige.

• Tooticki

I know, jag använder dem för att drömma mig bort och hoppas på att få se en bråkdel av sån fantastisk natur när vi åker dit!

• Tooticki

Självklart får ni det! Blir de bara en sjuttondel så bra som hans så kommer jag vara överlycklig!

• Tooticki

Åh, det är ju drömmen. Det är det som gör mig så ledsen när allt från mataffärer till fik blir stora kedjor, då förlorar man den känslan.

Vill gärna se dina foton!

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit