Vilken är den bästa utlandsresa ni gjort?
Vilken resa har varit den bästa och mest minnesvärd för dig/er?
Vår bästa resa är Mexico! Vita ständer,härligt vatten, trevliga människor, mycket att se och god mat!!
Vilken resa har varit den bästa och mest minnesvärd för dig/er?
Vår bästa resa är Mexico! Vita ständer,härligt vatten, trevliga människor, mycket att se och god mat!!
Har en kollega på jobbet och dom åkte till Mauritius på bröllops resa. Han sa - om du föreställer dig paradiset.....och så är det ännu bättre- låter ju onekligen helt fantastiskt.
Helt klart Malaysia!!
Var på Tioman Island i mars/april i år. Det är verkligen en underbar ö med fantastisk natur och vackra stränder. Dykningen ska vara hur bra som helst också, men vi nöjde oss med att snorkla.
Det finns allt från femstjärniga hotell till små bungalows. Vi bodde i bungalow precis vid stranden. Fräscht, men inget "over the top" för 200 spänn natten.
Hade velat bo på den femstjärniga resorten Japamala ett par nätter men det var tyvärr fullt: www.japamalaresorts.com/home.html
Perfekt att kombinera sol och bad på Tioman Island med ett par dagar shopping i Kuala Lumpur.
Tycker mycket bättre om Malaysia än Thailand!
Det finns många fantastiska ställen, men jag tror att min favorit ändå var Florens, så fantasktiskt vacker och romantisk stad. Och massor av spännande kultur, från gamla kyrkor och ruiner till småklubbar i gränder där de spelar alternativ, nyskapande musik. Rekomenderas varmt.
Frankrike är annars en annan favorit, känner man för en mer aktiv semester åker man till Paris, där ALLT finns, och vill man ha en lugn semester på tu man hand där man som mest åker och tittar på en gammal kyrka och äter lunch på en mysig uteservering beger man sig ut på landsbygden. Fantastiskt trevliga och hjälpsamma människor, oavsett vad ryktet säger!
Brasilien! Den lilla byn Pipa! Trevliga människor, god mat och storslagen natur! Såg delfiner och sköldpaddor. Kan kombineras med tur till Amazonas. Fina stränder.
Annars Malaysia också, men gillar nog sydamerika mer än Asien...
Har gjort några som varit verkligen toppen.. Är väl egentligen bara missnöjd med en resa och det var den jag gjorde till Bulgarien.. Usch, det var hemskt..
Men de topp tre resor jag gjort (utan inbördes ordning) är:
Gambia; bodde ute bland lokalbefolkningen, pluggade västafrikansk musik i 3 veckor
Israel/Palestina; häftigt att se alla religiösa platser och att bo i en palestinsk familj. Väldigt lärorik resa!
Usa; Har drömt om att åka till svenskbygderna i Minnesota sååå länge och i somras kom jag dit! Bilade sen runt och hamnade till slut i NY och hela resan var så fantastisk!
Sri Lanka- helt underbara stränder, miljö, människor, billigt...
mexiko... stränderna, vattnet, maten
Vår bästa resa var för 6 månader sen till Thailand då vi gifte oss på Koh Samui
Rom och San Francisco!
casandra
Kan du berätta lite mer om Mexico. Vi funderar att åka till Playa del Carmen nästa november.
Dubai helt klart! Där finns allt. Ena dagen var vi på ökensafarAi, nästa dag åkte vi slalom inomhus och där efter låg vi på beachen och stekte i solen. För att inte tala om shoppingen... Billigt då allt är skattefritt och vad du än söker så hittar du det garanterat i Dubai. Lovely!
3Jane: vi ska till någon vingård i Toscana+Rom! Några tips?
Den mest underbara resan jag gjort med min sambo är i våras när vi åkte en weekend till London för min födelsedag... fast egentligen är det synd att det inte är Thailands resan som vi gjorde för 3 år sedan. DEN hade kunnat vara den bästa någonsin... varför blev den inte det? Jo, för att han var instängd på rummet nästan helatiden och ville läsa. Det var så skön ac där inne. När jag föreslog vad att vi skulle göra något, exempelvis åka på en liten mini utflykt ut på havet med hotellets båtar sa han bara: "Du kan väl fråga mamma, hon ville också ut..." Vi åkte med hela hans familj för att fira hans pappas 50-års dag. @_@ Megaromantiskt va?...
Det är så kul att resa! Kan inte bara välja en.
Long weekend på Bali (från Hong Kong) för att det var första semesterresan med han som numera man. Det var så romantiskt. Bali var underbart men vi hade kunnat vara precis var som helst bara vi var tillsammans. Hong Kong (och Macau) har av samma anledning en särskild plats i mitt hjärta som påminner om vår första tid ihop.
Sand Rivers safari Lodge i Selous Tanzania med sol och bad på Chumbe island efteråt. Höjden av lyx och service. Egen guide med jeep och roliga personliga utflykter varje dag där man inte såg en annan människa på hela dagen men massor av djur. Har aldrig blivit så ompysslad i hela mitt liv på ett så proffsigt sätt.
Hyra en Landrover Defender och köra omkring off-road på isländska höglandet en vecka i augusti. Vilket spektakulärt landskap med lava, svart sand, geysers och glaciärer.
Jordanien särskilt Petra och Wadi Rum (Petra klockan sex på morgonen, vi hade flera timmar att upplev platsen innan andra turister kom dit och innan det blev för varmt).
Yosemite i Kalifornien är ett ställe jag återkommer till.
Men jag har fullt klart för mig var jordens vackraste plats finns (rent objektivt ). För det är Stockholms skärgård!! Dit längtar jag alltid hem!