• Anna  Sol

Tror du att du får en morgongåva?

Jag tror inte jag får någon, min sambo är typ den minst romantiska person i två par skor och har nog ingen aning om att det existerar. Visst skulle det vara kul att få en men jag är inte sugen på att be om det. Å andra sidan, jag klarar mig utan en också.

Tror du att du får en?

• Svar på tråden Tror du att du får en morgongåva?
  • Ankan80

Jag tror inte jag får en...så det får bli en glad överaskning om jag ändå får det

• matildaochniklas

Jag tror att jag kommer få en, haha däremot skulle det inte förvåna mig om det var ett presentkort eller nåt sånt

Jag har iaf hintat till honom att han ska få en av mig.

• Anna  Sol

Jag tycker det känns pinsamt och jobbigt att hålla på att hinta, min m2b betalar det mesta av vårat bröllop ändå och då känns det fel att "ragga presenter". Visst, vi har alla pengar i hop, men ändå, det är ju han som jobbar väldigt hårt för sin lön. Själv pluggar jag.

• feministbrud

Hinta är det värsta som finns, för det brukar aldrig förstås. Jag och min pojkvän kom fram till att vi ska ge varandra morgongåvor efter att jag frågade "ska vi ge varandra morgongåvor?". Vi pratade om det och kom fram till att vi ska det. Kanske inte så romantiskt, men praktiskt. Ingen vill försätta den andra i en situation där den blir besviken.

• aikidoaasa

Måste kännas väldigt jobbigt om man själv ger en morgongåva... och den adra inte alls. :(... vänta, det där känner jag igen med alla hjärtans dag... och påskägg... oops, det bådar inte gott för min del.
    Som sagt så funkar det INTE med hintar, män är helt värdelösa på sådant. Fast när man säger rent ut verkar de tro att man skämtar... eller är det bara min bf som är på det sättet?

• csnh4959

Jag får morgongåva, han visste om denna tradition utan att jag sa något. Hihi

• Dsy04

jag vill ge morgongåva till honom.
    och jag tror inte att han har en aning om att man ger en morgongåva.
    Samtidig vill jag inte berätta att man ger en gåva dagen efter....

han betalar hela bröllopet så jag tycker att han är värd många morgongåvor för han är så himla himla fint mot mig

;)

hoppas han blir överraskad...sedan vad jag ska ge..det är oxå enm annan femma hehe letar fortfarande.

• suzem

VAD ska ni ge eran man i morgongåva???

• Pyron

jag kommer inte få någon, trots att jag hintat om det mer än en gång.

Min man kommer få "romantiska bilder".

• Vicka81

Vi ska inte ge varandra morgongåva. Vi spenderar helt enkelt alla ören på bröllopet och vi får ju varandra. Känns tillräckligt...

Svar på tråden Tror du att du får en morgongåva?