• Boomtown

Vi får inte ihop ekonomin

Vi har hus och en massa renovering på gång. Och som ni kanske vet så tar det aldrig slut. Nu har våra sparpengar försvunnit till det + en trasig bil. Kostade 4000 kr. Det händer ju hela tiden. Vi hade tänkt oss att gifta oss nästa år. men jag vet verkligen inte om vi får ihop det. Måste bara få beklaga mig lite. Vill inte vänta. Kanske vi kan vänta med bröllopsresan. Men detta är inte kul. Känns som om det aldrig blir av ju.

• Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin
  • Tjolinti

haha för mig är 60 personer familjen och bara de precis närmaste vännerna. Jag har 12 kusiner och alla har någon partner så bara där sprang det snabbt iväg i gäster

• 26juli2008

Så bara för att man väljer ett litet bröllop så ska man inte få vara fin? Det tycker jag låter lite instängt!! Giftemålet är väl ändå för dom två som gifter sig oavsett gäster eller inte? Så oavsett så måste man väl få känna sig som en prinsessa om man nu vill känna sig så?

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:13:45 följande:
    Förstår inte meningen med o köpa sin drömklänning om man sedan inte bjuder några gäster på sin mottagning o visa upp den för. Då hade jag hellre gift mig i trasor och varit med nära och kära på dagen som ska betyda mest i ens liv.
    [/citat]

Vi har endast våra närmsta med oss, dvs föräldrar å syskon och ändå kommer nog vårt bröllop att gå på 60 000 sammanlagt! Så bara för att man håller det litet behöver inte det betyda att man inte har råd med mer!
    Tjolinti skrev 2008-07-20 17:21:54 följande:
    [citat]
    Då har alla olika meningar om ett drömbröllop, För mig handlar det mer om familj o vänner än o vad jag själv ska ha på mig. Visst jag har köpt en underbarklänning men vi bjuder ändå kring 60 personer. Jag har sparat i ett år för detta. Då hade jag hellre väntat. Förstår inte riktigt varför man inte hellre kan vänta lite med bröllopet då än o dra in på allt.
  • 26juli2008

oj blev lite konstigt min egen text kom med i mitten på ciatet!

• Tjolinti

Man kan vara fin o ändå inte lägga super mycket på det. Kan jag tycka. Man behöver inte ha sin drömklänning. Men visst ringarna kan jag förstå för dom ska du ha hela ditt liv. men klänningen är en gång och jag kan tycka att ha din familj o de närmaste vännerna närvarande e lite viktigare. Så känner jag iallafall. Jag hade inte velat gifta mig om inte en del av mina vänner var närvarande.

• 26juli2008

det är skillnad på att vara fin och vara en prinsessa, vilket jag vill vara när jag gifter mig! Jag har varit på många bröllop och varje gång känt att det när det är min tur ska det vara litet!

• Tjolinti

Vad har egentligen prinsessa med o gifta sig o göra?

• laris

Ja precis! Det handlar om dina känslor och dina prioriteringar..Ts har andra prioriteringar än det. Då kan du inte rådge henne i gå klädd i trasor bara för att hon ska ha ett mindre bröllop. Det är som att säga att hennes bröllop inte räknas i och med att det blir ett litet.

Det är inte min mening att låta otrevlig mot dig!

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:41:07 följande:
    Man kan vara fin o ändå inte lägga super mycket på det. Kan jag tycka. Man behöver inte ha sin drömklänning. Men visst ringarna kan jag förstå för dom ska du ha hela ditt liv. men klänningen är en gång och jag kan tycka att ha din familj o de närmaste vännerna närvarande e lite viktigare. Så känner jag iallafall. Jag hade inte velat gifta mig om inte en del av mina vänner var närvarande.
  • Tjolinti

Jag läser absolut inte det som otrevligt för jag förstår verkligen hur ni tänker. Men att gifta sig. Åter igen en egen åsikt. Det ska vara en tillställning. Behöver inte vara stort. Men där man e med dom man anser sig vara närmst. Inte behöva känna att man verkligen inte hade alla dom man älskar hos sig.

• 26juli2008

Bra sagt

laris skrev 2008-07-20 17:45:40 följande:
    Ja precis! Det handlar om dina känslor och dina prioriteringar..Ts har andra prioriteringar än det. Då kan du inte rådge henne i gå klädd i trasor bara för att hon ska ha ett mindre bröllop. Det är som att säga att hennes bröllop inte räknas i och med att det blir ett litet.Det är inte min mening att låta otrevlig mot dig!
  • 26juli2008

Om det finns en dag man verkligen ska vara vacker på så måste det väl ändå vara ens bröllopsdag?
    Göra mig fin gör jag varje gång ska ska göra nått kul, och så vill inte jag se ut när jag gifter mig för då vill jag verkligen vara fin.

Tjolinti skrev 2008-07-20 17:45:09 följande:
    Vad har egentligen prinsessa med o gifta sig o göra?
Svar på tråden Vi får inte ihop ekonomin